سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد

غزه حلقه‌ مهم جبهه مقاومت در منطقه محسوب مي‌شود/ ضعف غيرقابل انكار گنبد آهنين اسرائيل در برابر موشک‌هاي حماس

حمله رژيم صهيونيستي به باريكه غزه و مقاومت بي‌نظير مردم فلسطين در مقابل اين تهاجم همه‌جانبه با حضور مسعود اسداللهي كارشناس مسائل خاورميانه در گفتگوي ويژه خبري شب گذشته بررسي شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، پیامدهای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و پیروزی 8 روزه نيروهاي مقاومت در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته با حضور مسعود اسداللهی کارشناس‌ارشد مسائل خاورمیانه بررسی شد.

در ابتداي برنامه اسداللهي در پاسخ به اين سوال که چرا رژيم صهيونيستي مجبور به پذیرش آتش بس شده است، گفت: برای رژيم صهيونيستي غزه به عنوان پاشنه آشیل محور مقاومت محسوب شده به طوری که ایران، حزب‌الله، مقاومت اسلامی و سوریه در این زنجیره مقاومت قرار گرفته‌اند.

این کارشناس‌ارشد مسائل خاورمیانه با بيان اينكه صهيونيست‌ها پيش از اين به غزه به عنوان ضعیف‌ترین حلقه مقاومت می‌نگریستند، افزود: رژیم صهیونیستی در هر زمان كه با شكست مواجه می‌شود سعی می‌کند با حمله به غزه آن را به پيروزي تبدیل کند که البته تيرش اين بار به سنگ خورد.

وی با بیان اینکه در طی چند سال گذشته یعنی بعد از جنگ 22 روزه،صهيونيست‌ها تبلیغات بسیاری بر روی سیستم گنبد آهنین داشتند به طوری که مقامات این رژیم به کارآمدی آن افتخار مي‌کردند،اظهار داشت: مقامات رژيم صهيونيستي تصمیم ابلهانه‌ای برای ورود به جنگ با غزه گرفته بودند،چراکه آنها اطلاعات دقیقی از قدرت و پیشرفت مقاومت در طی 4 سال گذشته نداشتند.

*رژيم صهيونيستي با پارامترهای انتخاباتی وارد جنگ غزه شد

اسداللهی با اشاره به ادعای مقامات صهیونیستي مبنی بر اینکه آنها از حجم سلاح مقاومت مطلع بوده و می‌دانستند که این سلاح‌ها از کجا و از چه مسیر می‌آیند، تصريح کرد: رژيم صهيونيستي با همان پارامترهای انتخاباتی وارد جنگ با غزه شد،اما به شدت غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌اي را تجربه كرد.

وی در ادامه با اشاره به حمايت کشورمان از جبهه مقاومت افزود: با نقش اساسی و محوري جمهوري اسلامي ايران از نيروهاي مقاومت،امروز غزه به عنوان حلقه‌اي مهم از جبهه مقاومت در منطقه محسوب مي‌شود. 

این کارشناس‌ارشد مسائل خاورمیانه با بیان اینکه این جنگ با ترور الجعبری شروع شد، تصريح کرد: مقاومت تنها از نظر سلاح تقویت نشده بلکه از نظر فرماندهی‌کنترل، سازماندهی و آموزش هم روند رو به تكاملي داشته است.

اسداللهی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ این شایعه وجود داشت که حماس به دلیل این که دولت جدیدی را تشکیل داده ممکن است سلاح‌ها را در اختيار نيروهاي مقاومت قرار ندهد و محافظه کارانه رفتار کند، اظهار داشت: جهاد اسلامی و بقیه گردان‌ها همگی سلاح‌ها و تجهيزات نظامي را در اختیار داشته و از آنها بهترين استفاده را کردند.

این کارشناس ارشد خاورمیانه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چه عواملی در پیروزی مقاومت موثر بوده،خاطر نشان کرد: در این جنگ گروه‌های مقاومت با یکدیگر هماهنگ بوده و مورد پشتیبانی مردم چه در نوار غزه و چه در مناطق کرانه باختری قرار گرفتند  همين عامل پيروزي آنان را رقم زد.

وی با اظهار تاسف از برخي کشورهاي عربي که در مقابل جنايات رژيم صهيونيستي سکوت اختيار کرده بودند، افزود: این موضوع متاسفانه حتی در کشورهایی که انقلاب در آنها صورت گرفته و دولت‌های جدیدی هم شکل گرفته صادق بوده است.

*شكسته‌شدن خطوط قرمز رژيم صهيونيستي به وسيله گروههاي مقاومت

اسداللهی با اشاره به این‌که حرکت‌های مردمی خوبی در جهان غرب، آسیا و ایران در حمایت از ملت مظلوم و بی‌دفاع غزه صورت گرفته خاطر نشان ساخت: خطوط قرمز رژيم صهيونيستي توسط گروه‌های مقاومت شکسته شده است .

این کارشناس‌ارشد مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه قدرت گنبد آهنین با حمله به تل‌آویو و دیگر شهرهای رژيم صهيونيستي از بین رفته است، تصريح کرد: موفقيت مردم غزه به معنای پیروزی استراتژیک بوده  به خصوص که این امر با موشک‌های ایرانی صورت گرفته است.

اسداللهی با اشاره به گفته وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر این که 1500 موشک توسط نيرو‌هاي مقاومت به گنبد آهنین شلیک شده است، افزود: این سیستم توانسته تنها 432 موشک را منهدم كند و لذا ادعاهاي دروغين مقامات اسرائيل از همين جا بوضوح مشخص است.

 این کارشناس‌ارشد مسائل خاورمیانه در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه که از وی پرسید چرا رژيم صهيونيستي نیروهای استراتژیک خود را وارد عملیات زمینی نکرده است، اظهار داشت: رژيم صهيونيستي از جنگ زمینی تجربه‌ای تلخ و وحشتناکي دارد به طوری که ورود هر ارتش کلاسیک به غزه به معنی داخل شدن به باتلاق است.

وی با اشاره به این که رژيم صهيونيستي با مطرح کردن جنگ زمینی درصدد ترساندن فلسطینی‌ها بود، افزود: اين رژيم از ابتدا قصد جنگ زمینی را نداشت، چراکه آنها به شدت نسبت به تلفات انسانی حساس هستند.

* اسطوره اطلاعاتی صهيونيست‌ها شکست خورده است

اسداللهی در ادامه تصريح کرد: اسطوره اطلاعاتی صهيونيست‌ها شکست خورده و دیگر موساد از اتفاقات موجود اطلاعاتی ندارد.

این کارشناس‌ارشد خاورمیانه با اشاره به این که صهيونيست‌ها در سیستم دولتی رسمی و عربی نفوذ زیادی دارند، افزود: این سیستم‌ها به شدت آسیب پذیر هستند.

وی گفت: مقاومت به موفقیت‌های بزرگی در انتقال موشک و یا تجهیزات آن به دست آورده، چراکه  بخشی از این سلاح‌ها به صورت آماده و بخش دیگر تکنولوژی ساخت آن  به فلسطین منتقل شده است.


اسداللهی با اشاره به اینکه هیمنه رژيم صهيونيستي در تقابل با مقاومت با نيروهاي فلسطيني شکسته شده است، اظهار داشت: رژيم صهيونيستي در جنگ 33 و 22 روزه تمامی اطلاعات و سناریوها را مورد بررسی قرار می‌داد این در حالی است که در جنگ 8 روزه اين امر انجام نشده بود.

این کارشناس‌ارشد مسائل خاورمیانه با بیان اینکه صهيونيست‌ها در جنگ غزه با اطلاعات غلط وارد عمل شدند، افزود: پیامد این جنگ فراتر از غزه است،چراکه امروز مي‌بينيم هيمنه رژيم صهيونيستي شکسته شده است .

اسداللهی با بیان اینکه اگر رژيم صهيونيستي در موضع قدرت بود آتش بس را گدایی نمی‌کرد، تصريح کرد: صهيونيست‌ها، سران آمریکا، اروپا و سازمان ملل را به خط گرفته بودند تا مقاومت آتش بس را بپذیرد.

وی در ادامه افزود: رژيم صهيونيستي اهداف سطح پایینی را برای جنگ ترسیم کرده بود و  این در حالی است که به هدف شوم خود هم نرسید.

این کارشناس‌ارشد مسائل خاورمیانه همچنين اظهار داشت: تفاهم میان رژيم صهيونيستي و غزه برای آتش بس با میانجی‌گری مصر انجام شد، این در حالی است که این تفاهم به صورت مکتوب نبوده، بنابراین تعهد به اين تفاهم نامه می‌تواند منجر به ایجاد تعدیل در طرفین شود.

اسداللهی با اشاره به اینکه مرسی چراغ سبز یک سری تغییر و تحولات را برای مصر از آمریکا گرفته بود، تصريح کرد: مرسی می‌توانست بالاتر از این امتیاز را برای فلسطینِی‌ها بگیرد.

وي در ادامه افزود: در انتفاضه‌های قبلی سنگ در برابر تانک‌ها و موشک‌ها بود،اما اینک موشک‌ها در برابر موشک قرار گرفته‌اند.

*نتانياهو پذيرفته است که جنگ با ايران امکان پذير نيست

اين کارشناس مسائل خاورميانه با بیان اینکه پیامدهای جنگ فراتر از بحث غزه است خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی و نتانیاهو در این جنگ ثابت کردند که دیگر حمله به ایران امکان‌پذیر نیست،لذا باید جنگ با ایران را از مخیله خود خارج کنند.
انتهاي پيام/س2
برچسب ها: جنگ ، اسطوره ، اسرائیل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.