سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت ميليوني حساب هاي اينترنتي در كافي نت غير مجاز

با اقدام به موقع ماموران پليس فتا خراسان رضوي فردي كه در در يك كافي نت غيرمجاز در سطح شهر مشهد اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب هاي اينترنتي شهروندان مي كرد، دستگير شد.


به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس، رئيس پليس فتا خراسان رضوي با اعلام اين خبر گفت: در پي ثبت شكايتي در دادسراي ويژه جرائم رايانه‌اي مبني برداشت ميليوني غيرمجاز از حساب اينترنتي فردي و ارسال پرونده آن به پليس فتاي اين استان، كارشناسان پليس تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري سارق اينترنتي آغاز كردند.

سرهنگ "سيد محسن عرفاني" افزود: پس از انجام تحقيقات اوليه از شاكي و بررسي پرونده هاي مشابه با اين پرونده مشخص شد كه فرد مالباخته براي انجام عمليات هاي بانكي اينترنتي خود به يكي از كافي نت هاي غيرمجاز در سطح شهر مشهد مراجعه مي كرده كه در اين رابطه ماموران پليس فتا با انجام علميات پليسي در فضاي سايبري و بررسي صحت موضوع متهم را شناسايي و در يك اقدامي ضربتي وي را در مخفيگاهش دستگير و به پليس فتا منتقل كردند.

عرفاني تصريح كرد: در بازجوئي هاي به عمل آمده متهم كه حسن نام داشته و 22 سال دارد با توجه به مدارك موجود به جرم خود اعتراف كرد و مشخص شد كه اين فرد با ايجاد و نصب نرم افزاري در روي سيستم هاي داخل كافي نت، به محض خريد بصورت اينترنتي و ارتباط كاربر با درگاه بانكي مورد نظر، شماره حساب و رمز عبور كاربر را سرقت مي كرده و در فرصتي مناسب اقدام به تخليه حساب شهروندان مي كرده كه در اين رابطه متهم به همراه پرونده جهت سير مراحل قضايي به مقامات قضائي معرفي شد.

رئيس پليس فتا خراسان رضوي در پايان به شهروندان توصيه كرد: در انجام عمليات هاي بانكي به كافي نت هاي داري مجوز مراجعه و از امنيت فضاي موجود مطمئن شوند و در صورت مشاهده موارد مشكوك بلافاصله رمز اينترنتي خود را عوض كنند./ل
برچسب ها: سرقت ، میلیونی ، حساب ، اینترنتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.