سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بالا گرفتن اختلاف فرانسه و انگلیس بر سر بودجه اروپا

اختلافها بین فرانسه و انگلیس تنشهای زیادی در سطح سران اروپا بر سر بودجه اروپا ایجاد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، در حالی که اروپا در اوج بحران به سر می برد، بیست و هفت کشور عضو این اتحادیه به دنبال دفاع از منافع ملی خود هستند. فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه افزایش کمک هزینه به بخش کشاورزی به میزان هشت میلیارد یورو را ناکافی می داند. فرانسه که بیشترین بهره را از این کمکها می برد، خواهان مشارکت همه کشورها در بودجه اروپا است. مسئله سیاست کشاورزی مشترک اروپا نیز بحث برانگیز شده است. فرانسه بیشترین بهره را از یارانه های اروپایی به بخش کشاورزی می برد. آلمان به علت ریاضت اقتصادی خواهان توزیع بهتر کمکهای مالی بین کشورها شده تا از کشاورزان خود بهتر محافظت کند. طی سه دهه اخیر یارانه های اروپایی به طور قابل توجهی کاهش یافته است.
اولاند همچنین درباره سهم انگلیس در بودجه اروپا گفت نمی توانم بپذیرم که کشورهایی که ثروتمندترین اعضای اروپا به شمار می روند، خواهان تخفیف بشوند .
مقصود اولاند، تخفیفهایی است که انگلیس در بودجه اروپا از آن بهره می برد. دیوید کامرون مصمم به حفظ این تخفیفها است.
دیویدکامرون نخست وزیر انگلیس هنگام ورود به بروکسل گفت من قاطعانه تلاش می کنم توافقی خوب برای مالیات دهندگان انگلیسی به دست آورم و همچنان تخفیفهای انگلیس را حفظ کنم.
سال گذشته انگلیس از پرداخت سه میلیارد و ششصد میلیون یورو از سهم خود در بودجه اروپا معاف شد. مارگارت تاچر نخست وزیر اسبق انگلیس در سال 1984 به بهانه آنکه کشورش که از کمک کنندگان عمده به اروپا به شمار می رود، پول کمی از این اروپا می گیرد، موفق شده بود، تخفیفهای زیادی در سهم انگلیس در بودجه اروپا بگیرد.
امروز این مسئله بیشتر جنبه سیاسی پیدا کرده است. در کشوری که مردم بیش از پیش به اروپا بدگمان شده اند، هیچ کس تمایلی ندارد، این تخفیف ویژه انگلیس از دست برود. اگر تخفیفهای انگلیس حذف شود ، لندن سالانه موظف خواهد بود یک میلیارد یورو در سال بیشتر به اروپا بپردازد.
مذاکرات بین کشورهای اروپایی بر سر بودجه مشترک اروپا جمعه از سرگرفته می شود. در صورت شکست در مذاکرات بودجه سال دوهزار و سیزده، برای سال دو هزار و چهارده تکرار خواهد شد. نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا پنجشنبه شب به علت اختلافها بین فرانسه و انگلیس به حال تعلیق در آمد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.