سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوسیدگی دندان؛ اپیدمی خاموش

پوسیدگی دندان شایع ترین عامل تخریب دندان است ،که صرفاً توسط معاینه دندانپزشک تشخیص داده می شود.

دکتر حسین حصاری دندانپزشک با اشاره به این که بیماری های دهان و دندان در کشور بسیار شایع است به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اکثر پوسیدگی ها در سنین زیر 6 سال رخ می دهد به طوری که کودکان در سن 3 سالگی دو دندان خراب و در 6 سالگی پنج دندان خراب دارند و هنگامی که به 12 سالگی می رسد دو دندان دائمی پوسیده شده در دهان خود دارند.

وی تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید سن از دست دادن دندان را افزایش داد و این امر تنها با رعایت بهداشت دهان دندان ، مراقبت های دوره ای و کنترل فلوراید و جذب آن توسط بدن امکان پذیر می شود.


 روند پوسیدگی دندان دینامیک و پویاست

استادیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران در ادامه بیان داشت:چنان چه مراقبت های دندانپزشکی به موقع و کنترل شده نباشد شدت و شیوع انواع بیماری های دهان و دندان افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: افراد نباید به دلیل عدم رعایت بهداشت مناسب وارد سیکل و درمان های متعدد دندانپزشکی و هزینه های سرسام آور آن شوند.

دکتر حصاری با اشاره به این که پوسیدگی دندان یا همان اپیدمی خاموش تنها توسط دندانپزشک تشخیص داده می شود اذعان داشت: چگونگی شروع و تشدید پوسیدگی و هم چنین عوارضی که در بدن ایجاد می کند کاملاً نامشخص است لذا افراد باید مراجعات مکرری به دندانپزشک جهت اطمینان از سلامت دندان های خود داشته باشند./ع2
برچسب ها: دندان ، پوسیدگی ، اپیدمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.