سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کيايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

لاريجاني با رئيس‌جمهور و رئيس مجلس سوريه ديدار مي‌کند/ تقويت ديپلماسي پارلماني ايران در منطقه هدف سفر رئيس قوه مقننه

مدير کل فرهنگي و روابط عمومي مجلس گفت: رئيس مجلس شوراي اسلامي در جريان سفر منطقه‌اي خود، با بشار اسد رئيس‌جمهور و جهاداللحام رئيس‌مجلس سوريه و برخي مقامات لبنان و ترکيه ديدار و گفتگو خواهد کرد.

مهدی کیایی مدير کل فرهنگي و روابط عمومي مجلس با اشاره به سفر منطقه‌ای رئیس‌مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: رئيس مجلس شوراي اسلامي بامداد امروز (جمعه 3 آذر ماه) برای سفر منطقه‌ای سفر خود را به سه کشور سوریه ،‌ لبنان و ترکیه آغاز کرده است.

وی در ادامه افزود: رئیس مجلس در مرحله اول سفر خود، عازم سوریه شده و در این سفر با "بشار اسد" رئیس‌جمهور، "جهاد اللحام" رئیس‌مجلس و برخی مقامات این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس در ادامه خاطر نشان کرد: این سفر از آن جایی که بعد از ماجراجویی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بعد از پیروزی مقاومت اتفاق می‌افتد، می‌تواند محور رایزنی‌های ایران باشد چراکه جمهوري اسلامي بارها اعلام کرده است از مقاومت در منطقه حمایت می‌کند.

کیایی با بیان اینکه این سفر می‌تواند تعیین کننده باشد، گفت: رئیس‌مجلس بعد از سوریه عازم لبنان شده و با رئیس‌مجلس و  برخی مقامات این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

وی اظهار داشت: در ادامه این سفر، علی لاریجانی عازم ترکیه شده و در جمع عزاداران عاشورای حسینی این کشور سخنرانی خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس افزود:  رئيس مجلس در حاشیه اين سخنراني با برخی مقامات دولت ترکیه نيز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

کیایی در بخش دیگری از سخنان خود به هدف این سفر اشاره کرد و گفت: پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران در منطقه و تقویت دیپلماسی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از محورهای سفر علی لاریجانی به این کشورها است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: در این سفر برخی نمایندگان و اعضای هیئت‌رئیسه از جمله جواد جهانگیرزاده نماینده ارومیه ، مسعود پزشکیان نماینده تبریز ، منصور حقیقت‌پور نماینده اردبیل ، لاله افتخار نماینده تهران، ابراهیم محبی نماینده سنقر، عبدالله تامینی نماینده شادگان و برخی معاونین و مشاوران رئیس‌مجلس، علی لاریجانی را همراهی می‌کنند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، لاریجانی ، سفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.