سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

از وجود کارشناسان برای مطالب دفاع مقدس در کتب درسی استفاده شود

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‏های دفاع مقدس گفت: قبل از گنجاندن مطالب مرتبط با دفاع مقدس در متون کتب درسی باید از وجود کارشناسان این حوزه استفاده کرد.

حسن رسولی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر، در کتب درسی دانش ‏آموزان مقاطع مختلف تحصیلی مضامین دفاع مقدس در قالب شعر و داستان جلوه‏ گر است.

وی ادامه داد: اما این مقادیر در میان اوراق کثیر کتاب ‏های درسی و در جمع مطالب گوناگون گاهی ممکن است نا پیدا باشد.

رسولی اضافه کرد: اینکه کتابی مجزا در این زمینه چاپ شود و در اختیار دانش ‏آموزان به عنوان درسی جدید قرار گیرد، امری غیر محتمل است؛ اما این فرهنگ غنی در کتب درسی پررنگ‏ تر می ‏شود.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏ های دفاع مقدس افزود: توجه به موضوع کودک و نوجوان از سوی معاونت ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش ‏های دفاع مقدس تنها به مدارس ختم نمی ‏شود.

وی ادامه داد: نمونه این نگاه ویژه چندی قبل در جریان بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس در تبریز مشاهده شد.

رسولی اضافه کرد: در آن گرد همایی فرهنگی و هنری بزرگ، کتاب «لغتنامه ماهیان» به عنوان اثر اختصاصی حوزه کودک و نوجوان در مجموعه ‏ای مجلد و مجزا رو نمایی شد.

معاون ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏ های دفاع مقدس از پررنگ ‏تر شدن فرهنگ دفاع مقدس در کتب درسی دانش‏ آموزان خبر داد.

وی افزود:  یکی از دغدغه ‏های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‏ های دفاع مقدس، تبیین ارزش ‏های این فرهنگ ناب در میان نسل جوان است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.