سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

حساسیت بحران در تهران نسبت به سایر استان ‏های کشور دارای شرایط خاصی است

معاون وزیر کشور گفت: حساسیت بحران در تهران نسبت به سایر استان‏ های کشور دارای شرایط خاصی است.

حسن قدمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: اگر در تهران سطل زباله ‏ای دچار حریق شود مانند آن است که در یک شهرستان پادگانی منفجر شده است.

وی ادامه داد: رادیو های وابسته به دستگاه رسانه‏ ای بیگانه انسداد راه‏ های مواصلاتی در هیچ ‏یک از نقاط کشور به جز تهران را اعلام نمی ‏کنند.

قدمی اضافه کرد: قصد این رسانه‌‏ ها القای نبود توانایی در مسئولان برای رفع مشکلات و مسائل راه‏ های منتهی و خروجی به استان تهران است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران هزینه پیشگیری در امر مدیریت بحران را یک‏ دهم مقابله با آن دانست و افزود: متأسفانه یکی از ضرر های بزرگی که مدیریت بحران کشور پرداخته و همچنان می ‏پردازد اختصاص تمام هم و غم خود به موضوع مقابله است.

قدیمی افزود: حال آنکه در مدیریت بحران پیشگیری همواره حرف نخست را زده و بر اساس تجربیات گذشته و آمار و ارقام موجود هزینه پیشگیری در بحران یک ‏دهم مقابله است.

وی تصریح کرد: گاه جمع کردن برخی بحران‏ ها به مانند مقابله با بحرانی امنیتی است و اگر از ابتدا فکری برای آن نشود مشکل‏‌ ساز خواهد شد.

قدمی اضافه کرد: خوشبختانه دقت پیش ‌‏بینی ‏‌های سازمان هواشناسی در حد مناسبی است.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: در حال حاضر سازمان هواشناسی با تکیه بر فناوری ‏های نوین، اطلاعات خوب و به موقعی را ارائه می ‏‏دهد اما باید از این داده‏ ها به خوبی بهره‌‏ برداری کرد.

وی، پیشگیری و پیش‏‌ بینی را نخستین اصل در مدیریت بحران گردنه ‏‌های کولاک ‌‏خیز خواند و افزود: این نکته حائز اهمیت در مدیریت بحران هرگز نباید فراموش شود که هیچ استانی از استان‏ های دیگر مجزا نیست.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران، با گلایه از حضور نیافتن مسئولان بحران استان مازندران در این نشست خاطرنشان کرد: انتظار من حضور مسئولان مدیریت بحران استان مازندران در این جلسه مهم بود که متأسفانه این امر ممکن نشده است./س

برچسب ها: بحران ، تهران ، مدیریت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.