سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بستر را براي فعاليت توليدکنندگان داخلي فراهم کنيم

فرهنگ سازي و افزايش کيفيت کالاهاي داخلي حرکت به سمت و سوي حمايت از توليد ملي و توليدکنندگان داخلي است.

محمدرضا ترقي کارشناس مسائل بين المللي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: تبليغات رسانه اي، بالا بردن کيفيت و افزايش قيمت تمام شده کالاهاي وارداتي سه عامل اساسي براي تشويق مردم به مصرف کالاهاي داخلي است.

وي افزود: اگر براي مردم تدوين و فرهنگسازي شود که مصرف کالاي داخلي يعني اشتغالزايي، بالا رفتن درآمد ملي، مقاومت اقتصادي در برابر تحريم هاي دشمن و رشد سرانه درآمد ملي، قطعا گرايش به سمت مصرف کالاي داخلي افزايش خواهد يافت و آن را به فرهنگ تبديل خواهد کرد.

اين کارشناس اظهار داشت: در درجه اول بايد از توليدکنندگان و توليدات داخلي حمايت هاي لازم در قالب کاهش ماليات، رفع مشکلات بيمه اي، ايجاد تسهيلات لازم صورت پذيرد و در نتيجه با اين مشوق ها و ارايه کمک به آنها کيفيت کالاهاي داخلي افزايش و قيمت تمام شده کاهش خواهد يافت.

ترقي با اشاره به افزايش کيفيت کالاهاي داخلي اظهار داشت: آموزش هاي فني و حرفه اي و ايجاد دستگاه ها و امکانات لازم براي افزايش کيفيت کالاهاي داخلي موثر خواهد بود بنابراين در کنار اين عوامل سرمايه گذاري، بودجه، افزايش ميزان کار توليدي در بخش توليدات حائز اهميت است.

وي در خصوص کاهش واردات خاطرنشان کرد: توليدات بايد متناسب با ميزان تقاضا باشد و از ورود کالاهاي خارجي که مشابه داخلي آن وجود دارد جلوگيري کرد.

ترقي يادآور شد: بايد از توليدات ملي و توليدکنندگان و کارآفرينان داخلي حمايت هاي لازم صورت پذيرد و از تمامي ظرفيت هاي توليدي کشور بهره گيري کرد./ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.