سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

توزیع بیش از 2 هزار تن بذر گندم گواهی شده در مازندران

بیش از 2 هزار تن بذر گندم گواهی شده میان کشاورزان گندم کار مازندرانی توزیع شد .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه در سال زراعی ( 91 ـ 92 ) در سطح 42 هزار و 200 هکتار گندم آبی و 26 هزار و 800 هکتار گندم دیم کشت شد ،گفت : پیش بینی می شود در مجموع 69 هزار هکتار از زمین های زراعی استان ، گندم کشت شود .

عنایتی با بیان اینکه برای اعمال مدیریت فنی بر مزارع گندم و جو استان با 26 شرکت فنی و مشاوره ای و 75 نفر از کارشناسان ناظر در طرح مدیریت و الگویی مزارع گندم قرارداد بسته شد، افزود : این کارشناسان 12 هزار هکتار از زمین های گندم آبی و 9 هزار هکتار گندم دیم را مدیریت می کنند .

وی تصریح کرد : سطح ابلاغی زراعت جو استان در سال زراعی امسال حدود 53 هزار هکتار شامل 15 هزار هکتار جو آبی و 38 هزار هکتار جو دیم است که پیش بینی می شود سطح کشت این محصول در مقایسه با پارسال 30 درصد افزایش یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون 7 هزار و 500 هکتارجو به صورت آبی و 25 هزار هکتار نیز به صورت دیم کشت شده است ، گفت : سطح کشت گندم آبی استان 3 هزار و 155 هکتار و گندم دیم نیز 4 هزار و 950 هکتار است./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.