سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش‌هاي جهاني به آتش بس بين حماس و رژيم صهيونيستي

از شب گذشته و همزمان با آغاز رسمي آتش‌بس بين گروه هاي مقاومت فلسطيني در غزه و رژيم صهيونيستي، واکنش هاي زيادي به اين آتش بس در رسانه ها منتشر شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره؛ باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا با ابراز خرسندي از آتش بس صورت گرفته بين حماس و رژيم صهيونيستي، به تمجيد از تلاش هاي مصر پيرامون اين موضوع پرداخت و بر حل ريشه اي موضوع غزه تاکيد کرد.
بان کي مون دبيرکل سازمان ملل هم ساعاتي پس از اعلام آتش بس، با استقبال از آتش بس صورت گرفته بين حماس و مقامات رژيم صهيونيستي، خواستار ايجاد ثبات دائم در اراضي اشغالي شد.
در همين حال، اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل متحد از حماس و رژيم صهيونيستي خواستند با اتخاذ تصميماتي جدي به آتش بس صورت گرفته احترام بگذارند.
همچنين؛ اين شورا از مجامع بين المللي خواست که هرچه سريعتر کمک هاي بشردوستانه خود را به نوار غزه ارسال کنند.
فرانسوا اولاند رئيس جمهور فرانسه هم با تبريک به مقامات مصر به دليل ميانجيگري مناسب در پايان بخشيدن به جنگ 8 روزه بين گروه هاي مقاومت فلسطين و رژيم صهيونيستي، خواستار بازگشت طرفين درگيري پاي ميز مذاکره شد.
لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز اعلام کرد امروز من از به نتیجه رسیدن آتش بس در غزه استقبال می کنم. بسیار اهمیت دارد که مفاد این آتش بس به طور جدی توسط طرفین رعایت شود. بالا گرفتن خشونت های روزهای اخیر نیز فوریت از سرگیری مذاکرات صلح را نشان می دهد.
محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين، همزمان با آتش بس بين حماس و رژيم صهيونيستي، از مقامات اسرائيلي خواست که از تکرار اين اقدامات خصمانه خود برعليه ساکنان نوار غزه دست بکشند و محاصره اين منطقه را هرچه سريعتر پايان دهند.
اتحادیه اروپا هم از توافق برای آتش بس در نوار غزه استقبال و بر ضرورت اجرای آن تاکید کرد. خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون و هرمان فان رومپوی رئیس شورای اروپا در بیانیه ای مشترک از برقراری آتش بس به گرمی استقبال و رعایت آتش بس را برای اینکه خشونت ها از سر گرفته نشود، اساسی توصیف کردند. باروسو و رومپوی در این بیانیه خاطر نشان کردند حوادث روزهای اخیر ضرورت فوری پیشرفت به سوی راه حل دو کشور ( اسرائیلی و فلسطینی ) که در کنار یکدیگر در صلح و امنیت زندگی کنند نشان می دهد. آنها اعلام کردند اتحادیه اروپا همواره بر ادامه تلاش برای رسیدن به این هدف مصمم است .

گوئیدو وستروله، وزیر امور خارجه آلمان شامگاه چهارشنبه در گفتگویی تلفنی با آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی از آغاز آتش بس در نوار غزه استقبال کرد.  وستروله با ابراز خرسندی عمیق خود از برقراری آتش بس، ابراز امیدواری کرد این آتش بس به طور جدی رعایت شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.