سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگوي ويژه خبري مطرح شد؛

پيروزي مقاومت گواه نابودي اسرائيل است/ مقاومت موازنه وحشت را در اسرائيل به وجود آورده است

مسئول دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين با بيان اينکه پيروزي مقاومت گواه نابودي اسرائيل است گفت: رژيم صهيونيستي در جنگ هشت روزه بر ضد مردم غزه شکست خورده است به گونه اي که خود مقامات اسرائيل بر شکست خود اعتراف کردند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران گفتگوي ويژه خبري شب گذشته با حضور حسين شيخ الاسلام مسئول کميته حمايت از انتفاضه فلسطين و مجتبي فردوسي پور کارشناس ارشد خاروميانه به بررسي ريشه‌هاي برتر مقاومت اسلامي در مقابله با رژيم صهيونيسيت در جنگ غزه پرداختند.

شيخ الاسلام در ابتداي برنامه در پاسخ به پرسش اول مجري برنامه که گفت چرا مدت جنگ ميان رژيم صهيونيستي و مقاومت اسلامي طي 6 سال گذشته کمتر شده است گفت: طي شش سال گذشته رژيم صهيونيستي سه دوره جنگ را بر مقاومت اسلامي تحميل کرده است به طوريکه جنگ اول سي و سه روز جنگ دوم بيست ودو روز و جنگ آخر هشت روز به طول انجاميد.

*ملت فلسطين با اراده  خود به پيروزي‌هاي بزرگي دست يافت

وي با اشاره به ا ينکه ملت فلسطين بر توانايي هاي داخلي خود تکيه کرده است است افزود ملت فلسطين با اراده خود به پيروزي هاي بزرگي دست يافته است بدون اينکه به سران عرب و نيروهاي بين المللي تکيه کند.

مسئول دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين با بيان اينکه مقاومت در تعاملات سياسي و عمليات سياسي بيش از پيش موفق بوده است اظهار داشت: پيروزي مقاومت گواه نابودي اسرائيل است.

*مقاومت فلسطين دليل کوتاهي جنگ فلسطين عليه غزه است

وي گفت: در جنگ رژيم صهيونيستي و غزه شاهد ايستادگي قدرت، و تحکم مقاومت اسلامي بوديم بنابراين قدرت و مقاومت مردم فلسطين دليل کوتاه شدن جنگ عليه مردم بي دفاع غزه است.

شيخ الاسلام در پاسخ به سوال ديگر مجري برنامه مبني بر اينکه ازيابي مقاومت از گنبد اهنين چيست و چرا گنبد آهنين به وضعيت ناکارامد تبديل شده است افزود: رسانه هاي خارجي بر ناکارامدي رژيم صهيونيستي در گبد اهنين تاکيد کرده اند به طوري که مقاومت اسلامي توانسته است گنبد اهني را از رده خارج کند.

مسئول دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين با بيان اينکه ساختن گنبد آهنين از نظر تئوريک غلط بوده است گفت: اگر کنست پشت گنبد آهنين سنگر بگيرد اين سنگر با اهداف اساسي سنگر محکمي نخواهد بود.

وي خاطرنشان ساخت گنبد اهني از نظر اقتصادي شکست خورده است.

*همه دنيا عليه تجاوز صهيونيست‌ها به پاخاسته‌اند

شيخ‌الاسلام با بيان اينکه اسرائيلي‌ها بر اساس محاسبه اشتباه شکست جدي را بر خود تحميل کرده‌اند اظهارداشت در همه دنيا از ژاپن تا آمريکاي جنوبي عليه تجاوز صهيونيست‌ها به پا خاسته‌اند.

*سوريه حلقه مقاومت است

وي با  اشاره به اينکه در جهان اسلام آزمايش بزرگي در حال وقوع است بيان کرد: جمهوري اسلامي ايران با ارسال موشک به غزه از مردمان بي دفاع فلسطين حمايت کرده است.

مسئول دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين با بيان اين که سوريه حلقه مقاومت است گفت: پيروزي برزرگي با وحدت جهان اسلام در صحنه سياسي صورت خواهد گرفت.

شيخ الاسلام با اشاره به اينکه رژيم صهيونيستي در جنگ هشت روزه بر ضد مردم غزه شکست خورده است افزود: مقامات اسرائيل نتانياهو و پرس در مقابل دوربين‌هاي خبرنگاران آمده و اعلام کرده‌اند که بيش از اين نمي توانند به جنگ  ادامه دهند زيرا امنيت شهرک نشين ها  در مخاطره است.

مسئول دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين در پاسخ به پرسش ديگر مجري برنامه که از وي پرسيد: حکام عرب خود را حامي آرمان فلسطين مي دانند ارزيابي شما از اين گروه چيست گفت: متاسفانه حکام عرب وکشورهاي اروپايي که ادعاي حقوق بشر مي کنند امتحان بدي را پس داده اند به طوري که اسرائيل در اين حمله از طفل شيرخوار تا پيرمرد کهن سال ر امورد هدف قرار داده اند.

وي با بيان اينکه هيچ منطقي براي اهداف سياسي اين گونه آدم کشي را قبول نمي کند گفت: اسرائيلي‌ها و آمريکايي‌ها انسان‌ها را دسته بندي کرده‌اند به طوري که برخي انسان‌ها خونشان از برخي ديگر رنگين‌تر است.

شيخ الاسلام با بيان اينکه اسرائيل حمله به غزه را با موافقت اوباما انجام داده است خاطرنشان کرد: اسرائيل جنايتکار جنگي است که عليه بشريت اقدام مي‌کند و حقوق بشر را زير پا مي‌گذارد.

*جنگ غزه با هدف سياست داخلي اسرائيل صورت گرفته است

وي با بيان اينکه اسرائيلي ها جنگ غزه را با هدف سياست داخلي و سياست راهبردي انجام داده است گفت: سران عرب با راه حل هاي آمريکايي و  اسرائيلي و با فشار سياسي خود را بر حماس تحميل کرده اند زيرا پيروزي مقاومت براي آنها ذلت است و سبب ايجاد مشکلات داخلي براي مردمانشان خواهد شد.

مسئول دبيرخانه حمايت از انتفاضه فلسطين افزود سران عرب در قضيه سوريه درخواست منطقه پرواز ممنوع را کرده اند اين در حالي است که در قضيه فلسطين کار را از پيش نبرده و از ملت فلسطين دفاع نکرده است.

مجتبي فردوسي پور کارشناس ارشد مسائل خاورميانه در ادامه اين برنامه زنده تلويزيوني پيرامون ريشه هاي برتري مقاوم اسلامي در مقابله با رژيم صهيونيستي در جنگ غزه در پاسخ به پرشش مجري برنامه مبني بر اينکه امروزه در حوزه جهان اسلام و جهان عرب ظرفيتي تحت عنوان مقاومت اسلامي شکل گرفته است گفت:مقاومت با تمام توان خود توانسته است شرايط را به سمتي پيش ببرد که اگر نگوييم موازنه قدرت بلکه توانسته موازنه وحشت را براي طرف مقابل ايجاد کند.

فردوسي پور اظهار داشت امروزه شرايط با دوره هاي جنگ سي وسه روزه وبيست ودو روزه تفاوت کرده است اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه با بيان اينکه رژيم صهيونيستي گنبد آهني را براساس دو جنگ سي و سه روزه و بيست دو روزه طراحي کرده است گفت: اسرائيل گنبد آهني را طراحي کرد تا بتواند موشک هاي مقاومت را در فضا نابود کند.

*سيستم گنبد آهني ناکارامدي خود را در جنگ هشت روزه نشان داده است

وي با بيان اينکه اسرائيل درصدد است تا به شهرک نشينان پيرامون غزه و شهرک نشينان کرانه باختري وانمود کند امنيت آنها تامين اشده است افزود: سيستم گنبدي ناکارآمدي خود را  در جنگ هشت روزه عليه مردم غزه نشان داده است.

*مقامات اسرائيل خواهان بازتوليد و تقويت گنبد آهني هستند

وي با اشاره به سخنان مقامات اسرائيلي مبني بر اينکه گنبد اهني بايد بازتوليد و تقويت شود اظهار داشت: شهرک نشينان حوزه پيراموني مناطق اشغالي امنيت خود را از دست خواهند داد.

فردوسي پور با اشاره به اينکه مقاومت ظرفيت بازي را در عرصه جنگ براي خود محفوظ نگه داشته است گفت: اسرائيلي ها از شرايط جنگ سي وسه روزه وبيست و دو روزه در خوف و هراس هستند تا مبادا حزب الله ظرفيت توان موشکي اش را به مراتب از جنگ هاي گذشته افزايش يابد.

فردوسي پور در پاسخ پرسش ديگر مجري برنامه که از وي پرسيد چرا اسرائيل با تجربه دو جنگ ناموفق مجدداً دست به جنگ غزه زد گفت: رژيم صهيونيستي در جريان دو تجربه ناموفق خود نشان داد که سياست و استراتژي اشتباهي را در پيش گرفته است.
وي يکي از دلايل جنگ عليه مردم غزه را عوامل داخلي در درون رژيم صهيونيستي دانست و  افزود: ساختار رژيم صهيونيستي ساختاري شکننده است به طوري که بين دو طيف اشک نازي و سفاردين التهاباتي به وجود آمده  و تبعيضاتي را به وجود آورده است
 اين کارشناس مسائل خاورميانه افزود : نتانياهو به دنبال اين است که به دليل انشقاقي که در حزب کار به وجود آمده و با جود عدم توانمندي حزب کاديما براي رقابت تبديل به يک قدرت بلامنازع در عرصه انتخابات شود و بتواند ظرفيت کرسي هاي خود را از وضعيت موجود کنيست که چيزي حدود 47 کرسي دارد را ارتقا دهد.


فردوسي پور گفت: ائتلافي که ميان ليکو و حزب اسرائيل خانه ماست صورت گرفته است نشان مي دهد که رژيم صهيونيستي به سمت  افراطي گرايي مي رود.

وي گفت: نتانياهو رويکرد افکار عمومي را به سمت امنيتي کردن جامعه اسرائيل پيش مي‌برد تا با امنيتي کردن افکار عمومي را به سمت انتخابات گرايش دهد.

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه اضافه کرد ما در شرايطي به‌‌سر مي بريم که وضعيت سلطه و خودگراني در فلسطين به حاشيه رانده شده است و مردم چشم اميدشان به ظرفيت ها و توانمندي هاي مقاومت است.

فردوسي پور با اشاره به توانمندي مقاومت در عرصه هاي مختلف سياسي اجتماعي و نظامي اظهار داشت: اسرائيلي ها خواهان پيروزي ميت رامني در انتخابات امريکا بودند زيرا او از پشتوانه لابي صهيونيست برخوردار بود و منافع صهيونيست ها را در جنگ تامين مي کرد.

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه با اشاره به باخت ميت رامني و موفقيت اوباما در انتخابات رياست جمهوري امريکا بيان کرد: مردم آمريکا بدون اتکا به لابي صهيونيست مي توانند برنده انتخابات شوند و همين موضوع نقش اسرائيل در امريکا را از بين برده است.

*اسرائيل تبعات حمله به غزه را پس خواهد داد

وي با اشاره به اينکه اسرائيلي ها براي اينکه بار ديگر بتوانند خود را بازتوليد و در وضعيت نظام بين الملل قدرت خودرا به نمايش بگذارند دست به خطايي ديگر زدند اظهار کرد: اسرائيل تبعات حمله به غزه را پس خواهد داد.

*تحولات خاورميانه هيمنه رژيم صهيونيستي را شکسته است

اين کارشناس ارشد مسائل خاورميانه با بيان اينکه با تحولات خاورميانه شمال آفريقا هيمنه رژيم صهيونيستي شکسته شده است ادامه داد: بخشي از خشونت در سرزمين فلسطين مربوط به بيروت بخشي مربوط به تحولات و بخشي ديگر مربوط به تحولات شمال آفريقا است.

فردوسي پور در پايان گفت: تحولات حوزه مقاومت را بايد در حوزه نظام بين المللي مورد توجه قرا رداد زيرا در بسياري از کشور هاي اروپايي در ساختارهاي سياسي تغييراتي ايجاد شده که با سياست هاي رژيم صهيونيستي مخالفت هاي زيادي دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتفاضه ، جنگ ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.