سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگ بودجه رهبران اروپايي را به جان هم انداخت

رهبران اتحادیه اروپا برای گفتگو درباره بودجه هفت ساله منطقه خود در بروکسل گردهم آمده اند و برخی اعضا خواهان پیاده شدن سیاست های ریاضتی منطقه ای مطابق کاهش بودجه ملی شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بي بي سي، چانه زنی بر سر هزینه ها در بروکسل احتمالا از روز جمعه فراتر خواهد رفت.

کشورهایی مثل لهستان و همسایگان آن به دنبال افزایش و یا دست کم ثابت نگه داشتن سطح فعلی بودجه اند. با این همه انگليس و کشورهایی که از تامین کنندگان اصلی این بودجه اند کاهش میزان هزینه ها را الزامی می دانند.
 
هرمان فن رمپوی رییس شورای اروپا پیش نویس بودجه اتحادیه اروپا را تهیه کرده است. وي همان کسی است که از برنامه بودجه اولیه کمیسیون اروپا کاست.
 
انگلا مرکل صدراعظم آلمان گفته اگر اعضا در بروکسل به توافق نرسند ممکن است به برگزاری اجلاس دیگری در اوایل سال میلادی آینده نیاز باشد.

فرانسه مخالف کاهش بودجه در بخش کشاورزی است اما برخی اعضای دیگر اروپای مرکزی و شرقی با کاهش بودجه ای مخالفند که برای بهبود زیرساخت های اعضای فقیرتر اتحادیه درنظر گرفته شده است.
 
دیوید کامرون نخست وزیر انگليس هشدار داده که اگر اعضای اتحادیه اروپا خواستار افزایش بودجه شوند از قدرت وتوی خود استفاده خواهد کرد.
 
هلند و سوئد نیز از پیشنهاد انگليس استقبال کرده اند.

پیش نویس فعلی به دنبال کاهش ۳۲ درصدی بودجه زیرساخت ها و کم کردن ۳۷.۵ درصدی بودجه کشاورزی است.
 
بودجه اتحادیه اروپا بخش ناچیزی از بودجه ای است که هر کدام از ۲۷ کشور عضو در مجموع هزینه می کنند.
 
تمام ۲۷ عضو اتحادیه اروپا حق وتو دارند و پارلمان اروپا نیز می تواند در صورت عملی شدن توافق حاصل کار را وتو کند.
 
به توافق نرسیدن یعنی بودجه سال ۲۰۱۴ باید به شکل ماه به ماه و بر اساس بودجه سال ۲۰۱۳ پیش برود، اتفاقی که می تواند سرنوشت بسیاری از پروژه های دراز مدت را به خطر بیندازد.
 
چنین اتفاقی دیوید کامرون را در شرایط بدتری می گذارد چرا که بودجه سال ۲۰۱۳ بیشتر از بودجه هفت ساله قبلی یعنی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ است.
 
این یعنی در نهایت انگليس مجبور به پذیرش بودجه ای بیشتر از آنچه که در نظر دارد خواهد شد.
برچسب ها: جنگ ، بودجه ، اروپا ، بروکسل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.