سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

روز بدون بازی رایانه ای در تقویم ثبت شود/ لزوم احیای بازیهای محلی اردبیل

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل خواستار نامگذاری یک روز در تقویم کشور به عنوان "روز بدون بازیهای رایانه ای" شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام سیدابراهیم میرعباسزاده افزود:  نامگذاری "روز بدون بازیهای رایانه ای" برای اولین بار باید با هدف هشدار و توجه خانواده ها به عوارض زیانبار این بازیها در بین کودکان صورت گرفته و ترویج شود

وی با بیان اینکه این روز می تواند در یکی از مناسبتهای مربوط به کودکان، نوجوانان و یا روزهای خاص تقویم گنجانده شود، یادآور شد: بسیاری از بازیها مروج خشونت هستند و باید حرکت جدی برای جلوگیری از آسیبهای آن در جامعه آغاز شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل نامگذاری "روز بدون بازهای رایانه ای" را آغازی بر این حرکت دانست و یادآور شد: تقویت حس پرخاشگری و ایجاد روحیه انزواطلبی در کودکان و نوجوانان از جمله عوارضی است که آنها را به دلیل گرایش بیش از حد به این بازیها را در معرض تهدید قرار می دهد.

وی تنبل شدن ذهن کودکان و نوجوانان، تأثیر منفی بر روابط خانوادگی، اعتیاد به بازیهای رایانه ای و مشکلات جسمی و صدمات بینایی را از دیگر عوارض اعتیاد به بازیهای رایانه ای عنوان کرد و ادامه داد: این آسیبها نسل آینده را با خطر جدی در حوزه فرهنگی و اجتماعی قرار داده است./س

برچسب ها: اردبیل ، ثبت ، روز ، بدون ، بازی ، رایانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.