سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوزان رايس انتقاد جمهوري خواهان درباره حادثه بنغازي را رد کرد

سوزان رايس نماينده دائم آمريکا در سازمان ملل از حملات اخير جمهوريخواهان به وي به علت اظهاراتش در خصوص حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، رايس که از وي به عنوان جانشين احتمالي هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا ياد مي‌شود، شانزدهم سپتامبر در تلويزيون‌هاي آمريکا گفت حمله به کنسولگري اين کشور در بنغازي ليبي يک حمله تروريستي از پيش طراحي شده نبود بلکه بيشتر نتيجه يک تظاهرات خودجوش غير قابل پيش بيني بود.
نمايندگان جمهوري‌خواه آمريکا، بويژه پيش از انتخابات شش نوامبر، با انتقاد شديد از اظهارات سوزان رايس، طوفاني سياسي به پا کردند. نزديک به يکصد نماينده جمهوريخواه روز سه‌شنبه در نامه‌اي به باراک اوباما که از سوزان رايس دفاع کرده است،سعي کردند وي را متقاعد کنند فرد ديگري را به عنوان وزير خارجه جديد انتخاب کند زيرا رايس مردم آمريکا را در باره حمله بنغازي به اشتباه انداخته است.
جان مک‌کين  ليندسي گراهام ،سناتورهاي جمهوريخواه،تهديد کرده‌اند در صورت معرفي سوزان رايس به عنوان جانشين هيلاري کلينتون از حق وتوي خود استفاده خواهند کرد.
سوزان رايس روز چهارشنبه گفت: برخي اظهارات سناتور مک‌کين در باره من بي‌اساس است و بي صبرانه منتظر فرصت مناسبي هستم که با وي گفتگو کنم.
وي افزود اظهارات آن زمانش در باره حمله به کنسولگري آمريکا در بنغازي صرفا و دقيقا بر اساس اطلاعاتي بود که سرويسهاي اطلاعاتي به وي ارائه کرده بودند.
رايس تاکيد کرد گفته بود اين اطلاعات، اطلاعات اوليه است و تحقيقات بعدي به همه پرسشها پاسخ خواهد داد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.