سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبعیض نژادی گسترده مانع از رشد و شکوفایی مسلمانان هندی

نظام طبقاتی که احزاب حاکم هندو در این ایالت حکمفرما کرده اند عملا فرصت های کاری و تحصیلی زیادی را از مسلمانان که بر اساس این قوانین در رده های پایین تر قرار دارند گرفته است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسلمانان ناحیه گجرات هندوستان چندین سال است که به دلیل سیاست های هندوها در این ایالت با مشکلات زیادی رو به رو شده اند. در حال حاضر برای چندمین سال است که به دلیل سیاستهای حزب " BJP " در این ناحیه جامعه 400 هزار نفری مسلمان با کاهش شدید درآمد مواجه شدند.

منطقه "جوها پورا" در غرب شهر "احمد آباد" مرکز ایالت گجرات هند به عنوان اصلی ترین محل زندگی مسلمانان در این ایالت شناخته می شود. هیچ کدام از بانکهای این منطقه به مسلمانان وام نمی دهند و در صورتی که این افراد به پول نیاز داشته باشند باید از افرادی پول نزول کرده و تا 60 درصد سود پول بعلاوه اصل مقداری را که قرض گرفته اند را بپردازند.

البته باید اضافه کرد که نه فقط مسلمانان این ناحیه بلکه کلیه 140 میلیون مسلمان هندی سالهاست که به تبعض بر علیه خود در کشورشان اعتراض دارند. بر اساس آمار مسلمانان هندی از سطح سواد پایین تر و همچنین درصد بیکاری بالا رنج می برند.



در حال حاضر و با نزدیک بودن زمان انتخابات در گجرات هند، مسلمانان نگران این هستند که رای آوردن دوباره احزاب هندوی تندرو در این ایالت شرایط را برای آنان سخت تر کند. در عین حال نظام طبقاتی که احزاب حاکم هندو در این ایالت حکمفرما کرده اند عملا فرصت های کاری و تحصیلی زیادی را از مسلمانان که بر اساس این قوانین در رده های پایین تر قرار دارند گرفته است.

مشکلات مسلمانان در ایالت گجرات هند از سال 2002 آغاز شد. در این سال بر اثر آتش سوزی یک قطار تعدادی از مسافرین هندو جان باختند و در ابتدا مسلمانان به عنوان عاملین آتش سوزی معرفی شدند. مسئله ای که بعد از تحقیقات رد و مشخص شد که یک حادثه فنی دلیل آتش سوزی بوده است. همین بهانه کافی بود تا هندوها در آن منطقه 2000 مسلمان را به قتل برسانند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.