سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

اهتمام به پیشگیری مهمترین اصل در مدیریت بحران است

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: داشتن نگاه و اهتمام پیشگیرانه و حفظ آمادگی کامل دستگاه های متولی در مدیریت بحران ها و حوادث، ضروری است.

حسن قدمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار کرد: سال گذشته در مواجهه با بحران های مختلف آب و هوایی بخصوص در فصول سرد سال در سراسر کشور وضعیت مناسبی نداشتیم.

وی تصریح کرد: مدیریت بحران کشور تمام همت خود را مصروف آمادگی و مواجهه با بحران ها کرده است، در حالی که همواره مقوله پیشگیری در اولویت امور قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اگر نتوانیم در این عرصه بخوبی ورود پیدا کنیم، قدرت مدیریت بحران ها و تبعات آنها را به نحو مطلوب نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: به تجربه ثابت شده که هزینه پیشگیری یک درصد هزینه های آمادگی و مقابله با بحران ها و حوادث است و لذا اهتمام به این مهم باید در اولویت کاری و در راس برنامه ها قرار گیرد.

قدمی افزود: حساسیت وقوع حوادث در استان تهران به عنوان پیشانی کشور، متفاوت و مهمتر از سایر نقاط کشور است و باید با ایجاد هماهنگی مناسب بین دستگاه های متولی و مدیریت مطلوب حوادث، مانع از اشکال تراشی های رادیوها و رسانه های بیگانه شویم.

وی بر لزوم همپوشانی استان ها در زمان بروز حوادث غیرمترقبه طبیعی و غیرطبیعی تاکید کرد و گفت: برگزاری نشست ها و جلسات پیش از وقوع حوادث و ایجاد هماهنگی های لازم بین دستگاه های متولی هلال احمر، پلیس راه، اداره راه و شهرسازی و اورژانس در این خصوص واجب و ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه بحران تعریف و شرایط خاص خود را دارد، افزود: مسؤولان ستاد حوادث در شهرستان ها و مناطق، هر حادثه ای را بحران تلقی نکنند و با برنامه ریزی دقیق سعی در حضور بموقع در حوادث داشته باشند تا از گسترش بحران جلوگیری شده و پیامدهای منفی آن را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به لزوم تعیین فرمانده حادثه پیش از وقوع حوادث و بحران ها گفت : باید با تعیین فرمانده بحران در مناطق مرزی استان ها و شهرستان ها، انجام هماهنگی ها، استفاده از نیروهای کمکی مدیریت برای کاهش هزینه ها، کارنامه و عملکرد درخشانی از خود به جا بگذاریم./س

برچسب ها: مدیریت ، بحران ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.