سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيئتي از پارلمان عربي وارد نوار غزه مي شود

هيئتي از پارلمان انتقالي عربي با هدف ابراز همدردي با ساکنان نوار غزه و در چارچوب تلاش براي شکستن محاصره اين منطقه از فلسطين، فردا پنجشنبه وارد غزه مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري امارات ؛ دفتر  پارلمان عربي امروز چهار شنبه با صدور بيانيه اي اعزام اين هيئت را در  چارچوب مواضع پارلمان عربي در حمايت از مردم در محاصره نوار غزه دانست و از پارلمان هاي عربي و غير عربي و همچنين سازمان هاي منطقه اي و بين المللي خواست تا به سرعت براي پايان دادن به کشتار مردم غزه به دست رژيم صهيونيستي وارد عمل شوند.

در اين بيانيه با تاکيد برضرورت پاسخ مثبت به خواسته مقامات فلسطين مبني بر برگزاري کنفرانس ويژه براي متوقف ساختن امکان آغاز عمليات زميني ارتش رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه، از مواضع مصر در حمايت از مقاومت مردم فلسطين تقدير و بر ضرورت تغيير موضع اتحاديه عرب در برخورد با رژيم صهيونيستي تاکيد شده است.

بيانيه پارلمان عربي از کشورهاي عربي خواست تا سياست تحريم  عليه اسرائيل را در پيش بگيرند و سياست هايشان در تعامل با کشورهاي جهان را بر اساس نوع روابط با تل آويو دنبال کنند.
اين بيانيه مي افزايد:‌ وقتي در سال 1996 جهان عرب سياست صلح را به عنوان گزينه راهبري در برخورد با تل آويو برگزيد طرف مقابل نيز بايد از تمامي اراضي اشغالي سال 1967 عقب نشيني مي کرد.

در ادامه بيانيه از جهان عرب و اسلام خواسته شد تا در برابر طرح رژيم صهيونيستي جهت تداوم حفاري هاي اطراف مسجد الاقصي که در واقع بهانه اي براي ويران کردن اين مکان مقدس است بايستند.

برچسب ها: غزه ، پارلمان ، عربی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.