سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان عتبات عاليات؛

12 و 13 محرم قطعه هايي از حرم سيدالشهدا ديدگان مردم تهران را جلا مي دهد

بخش هاي پنجره ها ودرب ضريح سيدالشهدا كه بسيار حساس است به همين خاطر در روز عاشورا توسط مردم قم كه 15 روز مهمان آنها بود وارد تهران و به مدت 48 ساعت روز 12 و13محرم مهمان مردم تهران است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، حسن پلارك با اشاره به اين مطلب گفت: در خصوص آوردن قطعه هايي حرم سيدالشهدا (ع) به تهران وبازديد شهروندان از آن هماهنگي لازم با مترو و اتوبوسراني و صورت گرفته تا شهروندان بتوانند از آن بازديد كنند و بعد از تهران اين قطعه هاي بهشتي يك شب مهمان مردم ساوه واز آنجا يك روز مهمان شهر اراك مي شود. طول مسير يك هفته تا 10روز است.

وي افزود: به مدت 45 روز براي نصب ضريح اقدام خواهيم كرد و حرم را با شبكه هاي شيشه اي مي بنديم ضريح قديمي را در حال مذاكره ايم كه به چند بخش تقسيم شده و به كشورهاي مسلمان تقديم كنند تا در موزه ملي خود نگهداري كنند.

وي تصريح كرد: اين ضريح با قدمت بين 350تا 400 سال هر سال احتياج به تعمير دارد و همچنين 5/5 تن چوب از كشور برمر خريداري شده و براي ساخت اين حرم استفاده كرده ايم.

پلارك در ادامه سخنانش بيان داشت: ما در طول مسير استقبال اين ضريح هيچگونه وجهي را دريافت نخواهيم كرد در اطراف تريلي ضريح ذكر خواهد شد افرادي كه قصد كمك دارند به شماره 888 همراه اول و 359 ايرانسل مي توانند مبالغ مورد نظر خود را بريزند تا مورد سوء استفاده قرار نگيرد.

وي اظهار داشت: شوراي تامين استان ها وسردار احمدي مقدم به صورت افتخاري مسئوليت امنيت اين ضريح مقدس را در طول مسير و در ديگر مكان ها عهده دار شده اند.

پلارك در ادامه گفت: آينه كاري سقف را شروع كرديم و بيش از 35درصد را ساخته ايم وبا استحكام بندي ديگري گنبد مطهر را طراحي كرديم مردم استان كرمان نيز متولي آينه كاري اين حرم هستند./ل

برچسب ها: ضریح ، سیدالشهدا ، عاشورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.