سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

طرح وحدت و تقریب مقدمه دیگر طرحهای اسلامی است/عراق باید مركز تقریب باشد

دبیركل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به توطئه های تفرقه افكن برای جهان اسلام طرح وحدت و تقریب را مقدمه دیگر طرح های اسلامی توصیف كرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، آیت الله اراكی روز گذشته، در دیدار با جمعی از شخصیتهای عراقی بر لزوم نهادینه شدن تقریب در جهان اسلام تاكید كرد و گفت: عراق باید مركز تقریب در جهان اسلام باشد.
 
"ابراهیم الجعفری" رئیس ائتلاف ملی عراق نيز در دیدار با دبیركل مجمع تقریب با تقدیر از تلاشهای كشورمان برای حل بحران سوریه بر ضرورت پیگیری مصوبات كنفرانس سوریه در تهران و حل
دشمنان تلاش دارند درگیری "اسلامی – صهیونیستی" را به درگیری "اسلامی – اسلامی"مبدل ساخته و تفرقه و تنش در بین مسلمانان را گسترش دهند
این بحران از طریق گفتگو تاكید كرد.
 
آیت الله اراكی در دیدار دیگری كه در محل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در تهران برگزار شد، با شیخ جواد خالصی از علمای برجسته عراق دیدار و پیرامون مسائل مختلف جهان اسلام به بحث و تبادل نظر پرداخت.
 
وی در این دیدار با اشاره به تلاشهای دشمنان اسلامی و خصوصا نقشه های صهیونیستی – امریكایی در دوران كنونی، خاطرنشان كرد: دشمنان تلاش دارند درگیری "اسلامی – صهیونیستی" را به درگیری "اسلامی – اسلامی"مبدل ساخته و تفرقه و تنش در بین مسلمانان را گسترش دهند؛ مهمترین سیاست در حال حاضر طرح وحدت و تقریب بین مسلمانان است و این طرح می تواند به عنوان مقدمه دیگر طرح های اسلامی مطرح گردد.
 
دبیركل مجمع تقریب افزود: چالشهایی كه در برابر این طرح قرار دارد بیشتر جنبه داخلی دارد كه از جهل و نادانی و نفس های مریض و مغرض نشئت می گیرد.
 
آیت الله اراكی در ادامه عراق را مركز و پایتخت تقریب در بین مذاهب اسلامی توصیف كرد و اظهار داشت: عراق اینك به جبهه فتنه های مذهبی و رویارویی پیروان مذاهب اسلامی تبدیل شده است كه نقش علما برای نهادینه ساختن طرح تقریب و توسعه آن بیش از پیش نمود می یابد.
 
وی به تلاشهای مجمع تقریب برای وحدت آفرینی در عراق اشاره كرد و گفت: برای تاسیس مجلس اعلای تقریب در عراق با مشاركت علمای مذاهب مختلف اسلامی در هفته وحدت امسال، تلاشهایی صورت گرفته كه نیازمند حمایت علما و اندیشمندان از این طرح می باشد.
 
دبیركل مجمع تقریب در ادامه به برنامه این مجمع برای هفته وحدت اشاره و تصریح کرد: از مهمترین موضوعاتی كه در كنفرانس امسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت بررسی راهكارهای حل بحران سوریه و اجرای عملی آن است؛ لذا از همه علمای امت اسلامی اعم از شیعه و سنی دعوت می كنیم در این راستا راه حل هایی ارائه دهند تا این تلاشها به سرانجام برسد.
 
گفتنی است در این دیدار دكتر محمد مهدی تسخیری مشاور رسانه ای و محمد حسن تبرائیان معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز حضور داشتند.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.