سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عباس:آتش بس در غزه بايد آغازي براي پايان اشغالگري باشد

محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني امروز چهارشنبه ابراز اميدواري کرد پيش از پايان سفر هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا به منطقه در غزه آتش بس اعلام شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ صائب عريقات مذاکره کننده فلسطيني در پايان ديدار کلينتون و عباس در رام الله در کرانه باختري گفت: عباس به کلينتون تاکيد کرد که مصر حلال مشکلات است و ابراز اميدواري کرد قبل از اين که کلينتون روز چهارشنبه قاهره را ترک کند آتش بس ميان اسرائيل و فلسطينيان  در غزه برقرار شود.


عباس تاکيد کرد :‌ آتش بس در غزه بايد همراه با پايان اشغالگري باشد ،‌ در غيرصورت بار ديگر احتمال اوجگيري درگيري ميان دو طرف وجود دارد .


وزير امور خارجه آمريکا که ديشب با بنيامين نتانياهو رئيس رژيم اشغالگر قدس ديدار و گفتگو کرد  بامداد امروز چهارشنبه با رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني ديداري چهل و پنج دقيقه اي داشت و قرار است قبل از بازگشت به واشنگتن به قاهره برود.

عريقات افزود: وزير خارجه آمريکا اطمينان داده است آمريکا تمام توان خود را براي برقراري آتش بس فوري ميان اسرائيل و  حماس به کار خواهد بست.

وي تاکيد کرد هر ساعتي که آتش بس به تاخير مي افتد فاجعه اي انساني در غزه رخ مي دهد و حمله اسرائيل که چهاردهم نوامبر آغاز شد تا کنون صد و پنجاه هفت کشته بر جا گذاشته که اغلب آنها زنان و کودکان بوده اند و هزار و صد نفر نيز مجروح شده اند.

عريقات گفت اسرائيل مسئول موانعي است که بر سر راه آتش بس وجود دارد اما در اين باره توضيح بيشتري نداد.

گفتني است،‌ عباس و کلينتون به علاوه درباره روند فعاليت فلسطينيان در سازمان ملل متحد گفتگو کردند و هيلاري کلينتون با تاکيد دوباره بر موضع آمريکا خواستار تعويق ابتکار عمل فلسطينيان از سوي رئيس تشکيلات خودگردان فلسطيني شد.
به گفته عريقات ، محمود عباس براي به چالش کشيدن آمريکا يا کشور ديگري به سازمان ملل نمي روند بلکه براي نجات ابتکار عمل ايجاد کشور فلسطيني و حمايت از روند صلح به آنجا مي روند.

فلسطينيان بيست و نهم نوامبر در مجمع عمومي سازمان ملل متحد خواهان تغيير وضعيت خود در سازمان ملل به کشور غير عضو خواهند شد که يکي از امتيازهاي آن توسل به ديوان جزايي بين المللي است.
صهيونيست ها و آمريکايي ها اين اقدام را يکجانبه مي دانند و قاطعانه با آن مخالفند.
برچسب ها: کلینتون ، عباس ، غزه ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.