سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

رونمایی از دانشنامه امام حسین در مشهد

مدیر بنیاد پژوهش‌های آستان‌ قدس رضوی: از دانشنامه بزرگ امام حسین(ع) فردا رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت‌الاسلام علی‌اکبر الهی خراسانی در نشستی خبری در مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی ضمن تسلیت به‌مناسبت شهادت امام‌حسین(ع) اظهار کرد:تکیه بر پژوهش‌های بنیادی، نیازسنجی و شناسایی قالب‌های نو و سرعت انتقال با رعایت اختصار از تلاش‌هایی است که بنیاد پژوهش‌های اسلامی در راستای انتشار این دانشنامه انجام داده است.

مدیر بنیاد پژوهش‌های آستان‌ قدس رضوی بیان کرد: دانشنامه امام حسین(ع) علاوه بر 3هزار مدخل و بخش‌های مختلف در راستای تسهیل امر رابط کاربر تلاش کرده از دو روش ساختاری موضوعی و درختی در این نرم‌افزار استفاده کند.

الهی خراسانی عنوان کرد: این نرم‌افزار علاوه بر قابلیت چاپ و یادداشت‌‌برداری از جستجوی بسیار سریع برخوردار است تا در زمانی کوتاه مخاطب را به مطلب مورد نظر رهنمون کند و همچنین پس از عرضه عمومی این نرم‌افزار کار ترجمه آن به زبان‌های عربی، اردو و انگلیسی نیز انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش‌های اصلی این دانشنامه به‌صورت موضوعات زندگی، عاشورا، سخنان امام حسین(ع)، رجال، حرم مطهر، کلام، فقه، اشعار، جغرافی، شجره‌نامه، فرهنگ‌نامه، مقالات برگزیده، کتاب‌شناسی، مقاله‌شناسی و گالری عکس‌ و فیلم‌ است و هرکدام از این بخش‌ها در چند سطح مختلف بررسی شده است.

مدیر بنیاد پژوهش‌های آستان‌ قدس رضوی با اشاره به طرح فروغ ولایت که در ارتباط با زندگی امام رضا(ع) بود خاطرنشان کرد: موفقیت طرح فروغ ولایت1 در سال 1380 و استقبال خوبی که از این طرح به‌عمل آمد و همچنین فروش 80هزار نسخه از آن، بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس طرح فروغ ولایت 2 را آغاز کرد.

الهی خراسانی افزود: با ظرفیت و تلاشی که گروه کامپیوتر در ارتباط با طرح دانشنامه امام حسین(ع) انجام دادند این طرح با فروغ ولایت 1 بسیار متفاوت است و از تکنولوژی بالایی برخوردار است.

الهی خراسانی ابراز کرد: تمامی تحقیق‌ها و پژوهش‌های اسلامی که در این بنیاد انجام می‌شود در قالب کتاب‌هایی به چاپ می‌رسد و تا به حال بیش از 2هزار و هفتصد و 70 جلد کتاب در این بنیاد منتشر شده که 72 عنوان کتاب آن در محافل علمی و دانشگاهی و حوزوی برگزیده شناخته شده است./س

برچسب ها: رونمایی ، دانشنامه ، امام ، حسین ، در ، مشهد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.