سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اروميه/

نمایش «امان‌نامه حضرت ابوالفضل(ع)» اجرای عمومی می‌شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: نمایش «امان‌نامه حضرت ابوالفضل(ع)» همزمان با ششمین روز از ماه محرم‌الحرام در ارومیه اجرای عمومی می‌شود.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، منوچهر زادعلی، امروز در ارومیه اظهار داشت: نمایش «امان‌نامه حضرت ابوالفضل(ع)» عصر امروز اول آذر ماه جاری همزمان با ششمین روز ماه محرم در ارومیه اجرای عمومی می‌شود.

وی محل اجرای این نمایش عمومی را تالار وحدت مجتمع فرهنگی هنری ارومیه اعلام کرد.

زادعلی در تشریح برنامه‌های گرامیداشت ماه محرم در استان گفت: 13 عنوان برنامه فرهنگی و دینی در سطح شهرستان‌های مختلف استان به محوریت تبیین قیام حماسی عاشورا برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: به همین منظور نمایشگاه عکس عاشورایی در شهرستان میاندوآب برپا می‌شود و در این نمایشگاه تعداد 40 قطعه از آثار عکاسان استانی به نمایش عمومی در می‌آید.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، اجرای تئاتر تعزیه در شهرستان‌های نقده، سلماس و خوی را از دیگر برنامه‌های ایام محرم عنوان کرد.

زادعلی در ادامه افزود: در زمینه اجرای تئاتر تعزیه در استان در حال حاضر پنج گروه نمایشی فعالیت دارند و این گروه‌ها در ایام محرم با حضور در شهرستان‌های مختلف صحنه‌های ماندگار قیام امام حسین(ع) را به تصویر می‌کشند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: به منظور پاسداشت ایام محرم در شهرستان‌های ماکو، شوط، بازرگان و پلدشت نیز محافل انس با قرآن با حضور قاریان برتر استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

زادعلی در ادامه تصریح کرد: نخستین سوگواره عکس عاشورایی با موضوع «نماز و عاشوراییان» با هدف شناسایی آیین‌های عاشورایی همزمان با اربعین سالار و سرور شهیدان اباعبدالله حسین (ع) در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، انعکاس مشارکت قومیت‌های مذهبی استان در برپایی آیین‌های عزاداری در محرم، انعکاس وحدت قومی و مذهبی در استان، شناسایی و معرفی آیین‌های عزاداری در مناطق مختلف، آشنایی با نحوه برگزاری نماز ظهر عاشورا در مناطق مختلف استان و ترویج و اشعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در احیای فرهنگ اصیل دینی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

زادعلی با بیان اینکه نماز ظهر عاشورا، آیین‌های محرم‌الحرام، جلوه‌های امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات پیش‌بینی شده برای حضور آثار در این جشنواره است، خاطرنشان کرد: مراسم انتخاب و داوری آثار برگزیده 28 آذر ماه جاری برگزار می‌شود./ج1

برچسب ها: ارومیه ، نمایش ، عکس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.