سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

استاندار کردستان در پیامی درگذشت شکرالله بابان را تسلیت گفت

علیرضا شهبازی استاندار کردستان در پیامی درگذشت ˈشکر الله بابان ˈبزرگ خاندان بابان و فعال فرهنگی، شاعر، مترجم و گوینده نام آشنای صدا و سیما را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  سنندج،در این پیام آمده است، درگذشت مرحوم مغفور ˈشکر الله بابانˈ بزرگ خاندان بابان، فعال فرهنگی، شاعر، مترجم و گوینده نام آشنای صدا و سیما که سال های زیادی از عمر پر برکت خود را در حوزه فرهنگ و ادب، صرف خدمت رسانی به کشور و مردم کردستان کرد، باعث تاثر و تالم شدید گردید.
همچنین در ادامه این پیام آمده است: ضمن تسلیت درگذشت این هنرمند فقیه به مردم فرهنگ دوست کردستان و بخصوص خانواده محترم بابان، از درگاه احدیت برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می نمایم.
مرحوم شکرالله بابان متولد سال 1302، فعالیت رادیویی‌ خود را از سال 1334 در تهران آغاز کرد.
این چهره نام آشنای رادیو و تلویزیون در نخستین ساعات بامداد روز شنبه 27 آبان ماه در سن 89 سالگی براثر کهولت سن، دار فانی را وداع گفت و در قطعه نام آوران، فرهیختگان و هنرمندان بهشت زهرای تهران آرام گرفت.
مرحوم بابان همچنین کتاب های متعددی را به رشته تحریر درآورده است که از جمله می توان به کتاب‌ های ˈ جغرافیای کردستانˈ و ˈفرهنگ لغت هزار صفحه‌ای فارسی به کردیˈ اشاره کرد./س
برچسب ها: تسلیت ، رادیو ، گوینده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.