سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری/8

ابوترابی: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری محاسني دارد/ مغايرت بخش هايي از اين طرح با قانون اساسي

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی، تصمیم‌گیری مجلس برای اصلاح قانون انتخابات را از سر عجله توصیف کرد و گفت: بخش‌هایی از این مصوبه با قانون اساسی مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل ابوترابی در نشست علنی امروز (چهارشنبه یکم آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، اخطار قانون اساسی داد و گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ مقام معظم رهبری اذنی را در مورد اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری ارائه دادند و این موضوع خوبی است که مجلس به این موضوع رسیدگی کند.

وي افزود: این رویه که مجلس شورای اسلامی همیشه پیش از برگزاری انتخابات با عجله تصمیم می‌گیرد و قانون انتخابات را تغییر دهد، نگرش بدی را میان مردم ایجاد می‌کند. همانطور که در مورد انتخابات مجلس و مدرک تحصیلی نمایندگان در دوره نهم این اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری محاسنی دارد، تصریح کرد: در عین حال این طرح مغایرت‌هایی با قانون اساسی دارد، از جمله اینکه اختیارات شورای نگهبان را به شدت کاهش می‌دهد، زیرا تشخیص رجل سیاسی و مذهبی با شورای نگهبان است و این طرح اختیارات شورای نگهبان را محدود می‌کند.

 علی لاریجانی در پاسخ به اخطار ابوترابی گفت: در این طرح تشخیص اولیه رجل سیاسی و مذهبی مطرح شده و این موضوع نافی نظارت شورای نگهبان نیست و اختیارات این شورا را محدود نمی‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح مذکور اشکال قانون اساسی ندارد، گفت:  در تدوین این طرح عجله‌ای نشده زیرا کمیسیون شوراها و امور داخلی حدود ۶ ماه روی این طرح کار کرده است و اگر نمایندگان ایرادی در مورد بندهای آن دارند می‌توانند پیشنهاد اصلاحی دهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مجلس ، صحن ، قانون ، انتخابات ، اصلاح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.