سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خالد قدومی در نشست "مقاومت، بیداری اسلامی و پیروزی غزه":

تاکتيک نتانياهو براي پيروزي در انتخابات پارلماني به شکست انجاميد/ رژيم صهيونيستي ناتوان از واکنش به هنگام

نماينده جنبش حماس گفت: پيشرفت جنبش مقاومت در جنگ با رژيم صهيونيستي آنها را در حصاري قرار داده که نتوانند واکنش به موقعي انجام دهند، چرا که امروز علاوه بر مقاومت ملت فلسطين، پيشرفت نظامي نيز به آن اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، "خالد قدومي" نماينده جنبش حماس در نشستي با عنوان "مقاومت، بيداري اسلامي و پيروزي غزه" که به همت معاونت روابط بين‌الملل سازمان بسيج مستضعفين در مرکز مطالعات عالي بين‌المللي دانشگاه تهران برگزار شد، به سخنراني درباره تحولات اخير و جنگ غزه پرداخت.

وي گفت: امروز هفتمين روز جنگ غزه است؛ اين جنگ تا به امروز حدود 140 شهيد و هزار و 200 مجروح داشته است.

نماينده جنبش حماس با اشاره به علل وقوع اين جنگ تصريح کرد: نخست‌وزير رژيم صهيونيستي قصد داشت با ريختن خون ملت فلسطين در انتخابات پارلماني پيش‌رو، آرايي را به نفع خود جمع کرده و وجاهت سياسي کسب کند، اما کنون با مشاهده مقاومت فلسطين، خود را در پناهگاه مخفي کرده است.

قدومي با بيان اينکه در اين جنگ، چند نکته قابل تامل است، افزود: اول تعداد موشک‌هاي مقاومت و برد آنها است که در حدود 180 کيلومتر بوده و حتي به پارلمان رژيم صهيونيستي هم رسيده و  ديگري نيز نشانه‌گيري دقيق هدف از سوي آنها است.

وي ادامه داد: پيشرفت جنبش مقاومت در جنگ با رژيم صهيونيستي آنها را در حصاري قرار داده که نتوانند واکنش به موقعي انجام دهند، چرا که امروز علاوه بر مقاومت ملت فلسطين، پيشرفت نظامي نيز به آن اضافه شده است.

نماينده جنبش حماس اضافه کرد: تاکتيک نتانياهو براي پيروزي در انتخابات پارلماني به شکست منجر شده است.

قدومي ادامه داد: واکنش جهان عرب در اين جنگ آن چيزي که انتظار ما بود را برآورده نکرد، اما در مقايسه با سياست‌هاي گذشته آنها بسيار متفاوت است.

وي افزود: حداقل انتظار ما از جهان عرب اين است که تمامي روابط سياسي، اقتصادي، تجاري و نظامي خود را با رژيم صهيونيستي قطع کند.

نماينده جنبش حماس تصريح کرد: همه دنيا بايد به اين مسئله توجه کند که در  اين عرصه، جهان غرب تا چه حد از مسائل اخلاقي دور بوده و محو شدن عدالت و آنارشي در غرب ملموس است.

قدومي ادامه داد: بعد از اينکه جنگ آغاز شد، سوزان رايس اعلام کرد که اين حق طبيعي رژيم صهيونيستي است که از خود دفاع کند؛ با اين حرف رايس بايد به اين نکته توجه کرد که اين حقوق بشري که جهان غرب از آن دم مي‌زند کجاست. از طرف ديگر در اين عرصه چراغ سبزهايي را به کشورهاي اروپايي نشان داد تا در مقابل فلسطين، فرصت‌هاي بيشتري داشته باشد و در حالي که 48 ساعت قبل از جنگ از پيمان‌نامه‌ها و موافقت‌نامه‌ها صحبت مي‌کردند اما اکنون هيچ خبري از تعهد به اين پيمان‌نامه‌ها نيست.

وي ادامه داد: بعد از آغاز جنگ، خبرنگاري از سخنگوي ارتش صهيونيستي سوال کرد که چرا علي‌رغم امضاي موافقت‌نامه‌ها آنها را زير پا گذاشتيد و وي پاسخ مي‌دهد که اين جنگ يک حيله است.

نماينده جنبش حماس ادامه داد: صهيونيست‌ها مي‌خواهند وانمود کنند که پاي‌بند به ميثاق‌نامه‌ها هستند و آن طرفي که پيمان‌نامه‌ها را رعايت نمي‌کند، فلسطين و جنبش مقاومت است.

قدومي ادامه داد: اين جنگ، جنگي است که ما آغازکننده آن نبوديم اما امروز در آن قرار گرفته و تا حد توان مقاومت مي‌کنيم.

وي اضافه کرد: در اين جنگ، رژيم صهيونيستي از حمايت آمريکا و برخي کشورهاي اروپايي برخوردار است و اين امر ثابت مي‌کند که غرب در اين تهاجمات وحشيانه، کوچکترين تعهدي به اخلاق و مسائل انساني ندارد.

نماينده جنبش حماس با بيان اينکه رژيم صهيونيستي در اين چند روز، بسياري از دختران و زنان را به شهادت رسانده است، افزود: در جنگ 22 روزه، اوباما گفته بود که با کشته شدن دو دختر در تهاجم به يک خانه، به ياد دختران خود افتاده است؛ پس چرا امروز اين همه جناياتي را که با تجهيزات ساخته شده در نيويورک و واشنگتن انجام مي‌شود نمي‌بيند و هيچ حرفي نمي‌زند.

قدومي ادامه داد: بان‌کي‌مون که متولي يک سازمان بين‌المللي است در کنار نتانياهو قرار گرفته و اعلام مي‌کند خشونت را در هر دو طرف مشاهده مي‌کند و شليک موشک‌هاي مقاومت به تل‌آويو را محکوم کرده، اما حاضر نيست حملات هوايي رژيم صهيونيستي به مناطق فلسطيني را محکوم کند.

وي  با بيان اينکه هيچ‌کدام از سياست‌هاي خارجي آمريکا و در راس آن دولت اوباما کوچکترين تغييري نخواهد کرد، گفت: رژيم صهيونيستي در اين دوره براي موفقيت در انتخابات بسيار حريص‌تر شده است، لذا در اين شرايط نامناسب، ما بايد خود باور کرده و به خداوند توکل کنيم.

نماينده جنبش حماس افزود: امروزه تمامي قوانين بين‌المللي کور، کر و ناشنوا هستند و ما خواستار اين هستيم که ابتدا جنگ متوقف شده و جهان عرب متحد شود و مجاهدين و مبارزان فلسطيني نيز مورد حمايت قرار گيرند.

قدومي تصريح کرد: ما بايد در موضع گيري‌هاي خود متحد باشيم. جهان عرب و جهان اسلام در برابر رژيم صهيونيستي، بايد اتحادي محکم ايجاد کنند.

وي در پايان تصريح کرد: اين جنگ از نوع کلاسيک نبوده، بلکه جنگ مقاومت و صبر است و ما در ميدان جنگ پايداريم. ما فرزندان مقاومت و ايمان هستيم و مطمئنيم که پيروزي از آن مقاومت است و هيچ شک وترديدي در آن نداريم. همچنان وظيفه داريم پرچم و درفش مقاومت را که امروز در دست مادران، کودکان و برادران ما حمل مي‌شود را برافراشته نگه داريم.

انتهاي پيام/ش

برچسب ها: مطالعات ، جنبش ، قدومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.