سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بيانيه شهرداري قم در محكوميت جنايات رژيم غاصب اسرائيل و كشتار وحشيانه مردم مظلوم غزه

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، برای خدا به دادگری برخیزید و به عدالت شهادت دهید، و البته نباید دشمنی گروهی شما را بر آن دارد که عدالت نکنید. عدالت کنید که آن به تقوا نزدیکتر است، و از خدا پروا دارید که خدا به آنچه انجام می‌دهید آگاه است.( سوره مبارکه مائده آیه 8 )

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم در این بیانیه آمده است: بار دیگر در شرایطی که ابرقدرت‌های شرق و غرب با فریاد آزادی و مردم‌سالاری و با تبلیغات و حاشیه‌سازی توجه جهانیان را معطوف به دموکراسی غربی خود در انتخابات نمادین ایالات متحده امریکا کرده‌اند و بر کوس آن می‌کوبند، شاهد ظلم و ستم جبت و طاغوت زمان، اسرائیل غاصب با پشتیبانی امریکای جنایتکار در کشتار مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین و به ویژه مسلمانان بی‌گناه نوار غزه هستیم.
اینان که بار دیگر رسوایی‌هایشان در تمامی مسائل سیاسی و اقتصادی و اجتماعی هر روز بیشتر از گذشته خود را نمایان می‌کند راهی جز سرکوب و کشتار زنان و مردان و کودکان بی‌گناه ندارند تا با فریب مردم خود را قدرتمند نمایان سازند و راه منحوس خود را ادامه دهند.
بی گمان براساس آموزه‌های الهی و انسانی، انسان آزاده علاوه بر آن که باید عدالت خواه و ستم‌ستیز باشد، باید در شرایطی که به ایشان ستم روا می‌شود دست بر روی دست نگذارد و به مقابله با ستم و ستمگران برخیزد.
ستم‌ستیزی به عنوان امری واجب بر شخص ستم شده و افراد جامعه است. هیچ کس نمی‌تواند به سبب این که در معرض ستم است و یا به وی ستم می‌شود، نسبت به ستم و ستمگران واکنش نشان ندهد و ستم پذیر باشد؛ چرا که ستم پذیری، خود گناهی نابخشودنی است.
با آموزه‌های اسلام ناب محمدی، عدالت و عدالت‌خواهی در رگ و ریشه و جان و مال مسلمانان نفوذ نموده و مسلمانان جای جای جهان، مقابله با ظلم و جور ستمگران را بر خود واجب می‌دانند و این آزادگی و آزادی‌خواهی نه تنها مسلمانان که تمامی آزادگان جهان را به واکنش و مبارزه برعلیه ظلم و جور طاغوتیان و ستمکاران بر انگیخته است.
در ایام غم و محنت سرور و سالار آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) که الگوی راستین مسلمانان و آزادگان در راه سخت و طولانی مبارزه با ستم و ستمگران در دفاع از دین و مذهب اسلام و شیعیان است، ضمن محکوم نمودن تحرکات نظامی اخیر اسرائیل غاصب در سرکوب و کشتار مسلمانان بی‌دفاع و مظلوم فلسطین اشغالی و به ویژه نوار غزه و هتک حرمت زنان و مردان و کودکان را که تنها به جرم اسلام و مسلمانی محکوم شده‌اند، بار دیگر فریاد محو و نابودی اسرائیل را سر می‌دهیم و حمایت و یاری خود را از تمامی آزادگان جهان اعلام می‌داریم.
از درگاه خداوند منان مسئلت داریم تا با تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه الشریف) گره از فتنه و آشوب جنایتکاران و ظالمان زمان باز کند و جهانی پر از عدل و عدالت را ارزانی تمام مردمان آزاده آن کند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.