سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

اختصاص بيش از 14 هزار هكتار براي كشت گندم و جو در اهواز

مدير جهاد كشاورزي اهواز گفت: پيش‌بيني مي‌شود امسال 9 هزار و 500 هكتار از اراضي شهرستان اهواز به كشت گندم و 5 هزار هكتار به كشت جو اختصاص يابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عبدالرضا نيسي اظهاركرد: تاكنون 7 هزار هكتار از اراضي شهرستان اهواز به زيركشت گندم و سه هزار و 200 هكتار به زيركشت جو رفته است.

وي همچنين در خصوص كشت محصولات كلزا افزود: پيش‌بيني ما براي كشت محصول كلزا امسال ميزان يك هزار هكتار از اراضي شهرستان اهواز است كه تاكنون 200 هكتار از اين اراضي به زيركشت اين محصول رفته است.

مدير جهاد كشاورزي اهواز گفت: يكي از ويژگي‌هاي كشت غلات امسال‌ استفاده از ماشين‌آلات خاك‌ورزي حفاظتي است كه شامل انواع چيزل‌پيلر خاك‌ورز مركب، گاوآهن قلمي و دستگاه مستقيم در سطح 10 هزار هكتار مي‌باشد. اين ماشين‌آلات علاوه بر كاهش مصرف سوخت، از تردد بيش از حد ادوات در اراضي كشاورزي و تخريب خاك جلوگيري مي‌كنند.

نيسي با اشاره به تامين نهاديه‌هاي مورد نياز كشاورزان، عنوان‌كرد: ميزان سه تن بذر كلزا و كودهاي شيميايي بين كشاورزان توزيع شده است. از سوي ديگر قرار شده يك كارشناس ناظر، بر امور آموزش كشاورزان و نظارت بر امر كاشت، داشت و برداشت محصول كلزا نظارت كند./س
برچسب ها: اختصاص ، هکتار ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.