سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيا رژيم صهيونيستي حق ارتكاب هر جنايتی را دارد؟!

دولت صهيونيستي سابقه تاسيس سازمان هاي تروريستي اي چون هاگانا و تشكيلات موسم به سازمان ملي – نظامي در سرزمين هاي اشغالي را در كارنامه خود دارد كه خود نقض آشكار قوانين تورات بوده است، از آن رو كه در كتاب ديني يهوديان آن قوم از كشتن ديگران منع شده اند. اين بدعت مقدمه اي براي تاسيس ر‍ژيم صهيونيستي بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، از زمان تاسيس رژيم صهيونيستي در سال 1948، انسانهاي بسياري از سوي آن رژيم به قتل رسيده اند. رژيم صهيونيستي نه تنها مغاير دستور تورات عمل كرده است بلكه اقداماتش در تضاد با فرامين ساير كتب آسماني نيز بوده است. از آن رو كه در تمامي متون ديني كشتار انسانهاي بي گناه امري مذموم شمرده شده است. با اين حال رژيم صهيونيستي براي خود "حق كشتار" انسان هاي بي گناه را بدون هيچ گونه محدوديتي قائل است. امروز، رژيم صهيونيستي نه تنها از قوانين حقوق بين الملل در زمينه مرز هاي تعيين شده پيروي نمي كند بلكه تمامي اصول اخلاقي در مورد حق حيات ساير انسان ها را نيز نقض مي كند.  
اگر بپرسيد كه كدام سازمان تروريستي در تاسيس رژيم صهيونيستي نقش داشته است، پاسخ قطعا سازمان "هاگانا" خواهد بود. تشكيلاتي تروريستي كه در فاصله سال هاي 1920 تا 1948 مسئوليت  عمليات تروريستي را بر عهده داشت. پس از آن دوره رژيم صهيونيستي ديگر نيازي به حضور آن سازمان نمي ديد از آن رو كه خود اين وظيفه را ايفا مي نمود. رژيم صهيونيستي نيز تجربيات تروريستي و كشتار دسته جمعي را از چنين سازمان هاي به ارث برده است. به جز فعاليت هاي سازمان "پالماك" (يگان هاي رزمي - نظامي پيش از تشكيل دولت صهيونيستي)، سازمان هاگانا با بيش از 50000 نفر نيروي نظامي در سال 1936، از سرزمين هاي اشغالي توسط صهيونيست ها دفاع مي كرد. "ايرگون" و "لحي"، كه سازمان هاي تروريستي تشكيل شده پس از هاگانا بودند، هم چون هر سازمان تروريستي ديگري در حملات شان ميان افراد نظامي و شهروندان بي گناه غير نظامي تفاوتي قائل نمي شدند.  
در واقع، "مناخيم بگين" نيز يكي از رهبران سازمان ايرگون بوده است كه پيش از آن در هاگانا فعاليت مي نمود و سپس وظيفه اتحاد سازمان هاي هاگانا و لحي را بر عهده گرفت و به مناسبت اين اقدامات خود مقام نخست وزيري رژیم تازه تاسيس صهيونيستي را از آن خود نمود كه خود نشان دهنده تداوم ارتباط ميان فعاليت هاي سازمان تروريستي ايرگون و اساس رژيم صهيونيستي بوده است. از ديگر رهبران سازمان هاگانا، مي توان به اسحاق رابين، آريل شارون، موشه دايان، رهاوام زيوي، ايگال آلون و دكتر روت وستيمر اشاره نمود كه همگي مقامات بالارده رژيم صهيونيستي را عهده دار شدند. اين امر خود نشان دهنده ويژگي و خصلت اصلي آن رژيم است. در فاصله تاسيس رژيم صهيونيستي، هاگانا صرفا نام خود را تغيير داد و در با نام جديد "نيروهاي دفاعي اسرائيل" فعاليت خود را ادامه داد.
در سوي ديگر، سازمان "ايرگون" در سال 1931 تشكيل شد كه ادامه دهنده راه هاگانا در كشتار انسان ها بود. سازمان ايرگون به رهبري مناخيم بگين هم چون سازمان هاگانا، در تغيير ساختار جمعيتي و صهيونيزه نمودن سرزمين هاي اشغالي نقش داشت. از جمله اقدامات اين سازمان مي توان به بمباران هتل "كينگ ديويد" در سرزمين هاي فلسطيني اشاره نمود. آن هتل مقر اقامت نيروهاي استعمارگر بريتانيايي بود و طي بمب گذاري 91 نفر از آنان در جولاي سال 1946 كشته شدند. كشتار "دير ياسين" و به شهادت رساندن 109 فلسطيني نيز از ديگر جنايات خون بار سازمان ايرگون بوده است. پس از تشكيل رژيم صهيونيستي در سپتامبر سال 1948، اعضاي ايرگون با تجربيات جنايتكارانه پيشين خود به ارتش  آن رژيم پيوستند. ميراث سياسي سازمان تروريستي ايرگون اساس صهيونيسم را تشكيل مي داد كه اكنون از سوي حزب ليكود، بزرگترين عضو دولت ائتلافي در ر‍ژيم صهيوينستي به رهبري بنيامين نتانياهو پيگيري مي شود كه پيش از آن، وي در حزب هروت اين راه را دنبال مي نمود.  
از زمان تاسيس رژيم صهيونيستي، آن رژيم از بكارگيري روش هاي تروريستي اي كه پيش از تشكيل آن رژيم نيز مورد استفاده قرار مي گرفت، دست بر نداشته است. اين رژيم در حالي در مقابل چشم جهانيان دست به جنايت مي زند كه سعي دارد تا با طرح مسئله هولوكاست جامعه بين الملل را مقصر كشتار يهوديان معرفي نمايد. در نقض آشكار فرمان "كسي را نكش" كه يك فرمان از فرامين ده گانه تورات بوده است، رژيم صهيونيستي به كشتار هر كسي ادامه مي دهد از نوزادان گرفته تا زنان باردار، كهنسالان و كودكان.  
شايد به خاطر داشته باشيد، حتي پيش از عمليات موسوم به "ستون ابر"، كه طي آن در 5 روز اخير غزه ويران شده است، ر‍ژيم صهيونيستي در فاصله 27 دسامبر سال 2008 تا 18 ژانويه سال 2009 دست به كشتاري همگاني زد كه طي آن 1434 فلسطيني به شهادت رسيدند كه 960 نفر از آنان را شهروندان غير نظامي تشكيل مي دادند. در ميان شهيدان، 288 كودك و 121 زن وجود داشتند. در حملاتي مشابه، ارتش صهيونيستي 5303 نفر را مجروح ساخته اند كه 1606 نفر از آنان كودك و 828 نفر زن بودند. در واقع، آسيب ديدن تنها 239 افسر پليس و 235 مبارز نظامي فلسطيني نشان مي دهد كه ماشين ترور رژيم صهيونيستي كاملا به ضرر شهروندان غير نظامي فلسطيني بوده است. در مقايسه با ميزان تلفات فلسطينيان، در طول عمليات مذكور تنها 13 سرباز صهيونيست به هلاكت رسيده اند.  
بنابراين، ما با كشوري مواجه هستيم كه به شدت جهت گيري اي امنيتي را در چشم انداز خود قرار داده است و براحتي به منظور پيشبرد اهداف خود به  روش هاي غير انساني اي از جمله ترور متوسل مي شود. رژيم صهيونيستي نه تنها از روش هاي نامعقول و غير انساني در كشتار انسان ها بهره مي گيرد، بلكه به هيچ كدام از قوانين جنگي كه طرفين جنگ (چه نظامي و چه غير نظامي) بايستي از آن ها تبعيت نمايند نيز پايبندي ندارد. واقعا چرا صهيونيست ها مي بايستي احساس مسئوليت و تعهد نسبت به اين قوانين داشته باشند؟ در حالي كه قدرت هاي غربي و بطور خاص ايالات متحده آمريكا و ساير كشورهاي اروپائي در حمايت از جنايت هاي آن رژيم با يكديگر در حال رقابت هستند.  
در طول روزهاي اخير، رژيم صهيونيستي بر بيماري رواني خود مبني بر كشتار انسان هاي بي گناه تاكيد نموده است و در اين راه نيروهاي زميني، هوايي و دريايي خود را براي تجاوز به غزه بسيج نموده است، نواره باريكي كه 7/1 ميليون نفر انسان را در خود جاي داده است، انسان هايي كه در طول ساليان متمادي به زندانيان محصور شده در يك زندان تبديل شده اند. ارتش رژيم صهيونيستي در صبح روز يكشنبه بيش از 250 حمله هوايي را عليه غزه انجام داد. در ابتدا، طي اين حملات دو كودك بي گناه به شهادت رسيدند.
واقعيت هاي آنست كه مصيبت هاي وارده از سوي رژيم صهيونيستي به غزه به حملات اخير متهي نمي شود، بلكه مي توان آن را در مقايسه با رنجي كه مردم غزه ساليان سال متحمل شده اند و مرگي تدريجي را تجربه نمودند، مرگي ملايم تر قلمداد نمود. در واقع، بر اثر تحريم هاي تحميل شده بر غزه از سوي رژيم صهيونيستي، نرخ بيكاري در غزه تا 50 درصد افزايش يافته است و 53 درصد از بخش هاي اقتصادي غزه نيز در اثر آن از كار مانده اند. اكنون زندگي اهالي غزه در زنداني كه براي آنان ساخته شده است با وقفه مواجه شده است. در سال 2005، در غزه، 35000 نفر در 3900 كارخانه و واحد توليدي مشغول به كار بودند. با اين حال، اكنون تعداد واحد هاي فعال توليدي به 197 واحد تقليل يافته است و تعداد افراد مشغول به كار در سال 2007 نيز به 1700 نفر كاهش يافت. در سال 2006، 63 درصد از شهروندان غزه با تكيه بر كمك هاي بشر دوستانه قادر به ادامه زندگي بودند اما اين ميزان در سال 2008 به 80 درصد افزايش يافته است. احتمالا اين روند امروز نيز رشدي صعودي داشته است.  
بطور خلاصه مي توان گفت كه "رژيم صهيونيستي" بعنوان يك رژیم براساس اشغالگري و جنايت كاري شكل گرفته است و تا به امروز نيز به همان كار ادامه مي دهد كه بطور خاص در اين مورد به محاصره اقتصادي غزه توسط صهونيست ها و حملات فيزيكي عليه آن منطقه اشاره نمود. اكنون بايستي با صدايي بلندتر عليه دولت صهيونيستي فرياد كشيد تا شايد گوش دوستان ديندار يهودي ما باز شود، آنان  كه معتقدند رژیم صهيونيستي،  بوسيله فرمان ديني "كسي را نكش" از اقدامات جنايتكارانه منع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.