سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود اعتبارات نتوانست جلوی گام‌های بلند محققان ایرانی را بگیرد

جواد هروي باتاکید بر اینکه فعالیت پژوهشکده رویان نشان دهنده اقدامات اثر بخش محققان ایرانی در عرصه‌های علمی‌ است، گفت: با وجود کمبود اعتبارات و بودجه،اما پژوهشگرن توانستندسطح علمی کشور را ارتقا دهند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران جواد هروی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ، در تشریح بازدید اعضای کمیسیون آموزش وتحقیات مجلس از پژوهشکده رویان، افزود: در بازدید امروز (دوشنبه ۲۹ آبان) اعضای این کمیسیون از پژوهشکده رویان، ارتقای سطح علمی این پژوهشگاه و پیشرفت‌های حاصل شده از آن مورد ارزیابی قرار گفت.
 
نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با وجود کمبودها در تخصیص اعتبارات، باز هم گام‌های بلندی از سوی پژرهشگران در عرصه علم و دانش برداشته شده است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه  محققان پژوهشکده رویان با شور و اشتیاق خاصی اقدامات حیرت‌انگیزی را خلق می‌کنند، متذکر شد: باعث مسرت و خوشحالی است که مراکزی همچون پژوهشکده رویان، چنین محققانی را گرد هم آورده و پژوهش‌هایی را انجام می‌دهد که در سطح بین‌المللی از جایگاه مناسبی برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: آنچه که باید در روند برنامه‌‌های کشور قرار داد، توسعه چنین مراکزی است تا با حمایت‌های ویژه در سطح علمی، تقویت و توسعه یابد.
 
 
 
ضعف‌های مراکز آموزش عالی خراسان رضوی را به وزرا منتقل می‌کنیم
 در ادامه هروی، در تشریح جزئیات بازدید ۶ نفر از اعضای کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس از مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی که پنج‌شنبه هفته گذشته انجام شده بود، افزود: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه پیام نور، دانشگاه فنی وحرفه‌ای به همراه سه منطقه از مدارس این استان از نقاط مقصدی بود که مورد بازدید قرار گرفت.
 
نماینده مردم قائنات در مجلس نهم، تاکید کرد: در بازدید از استان خراسان رضوی وضعیت کیفی و کمی مراکز آموزش عالی این استان مورد ارزیابی قرار گرفت که گزارش این بازدید در روزهای آینده به هیئت رئیسه کمیسیون تحویل داده می‌شود.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه فعالیت‌های علمی بسیاری از مراکز آموزش عالی و مدارس استان خراسان رضوی از کیفیت خوبی برخوردار بود، متذکر شد: با وجود آنکه برخی مراکز آموزشی از فضای علمی خوبی برخوردار بود اما بسیاری از این مراکز در نقاط مختلف این استان، به رغم توسعه مناسب، نتوانسته بودند در تامین ارتقای علمی اقدامات خوبی داشته باشند.
 
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: ارزیابی بازدید برخی از اعضای کمیسیون از مراکز آموزش عالی استان خراسان رضوی را به وزاری مربوطه گزارش خواهیم کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع کاستی‌های موجود در این حوزه اقدامات لازم انجام شود./ع
برچسب ها: اعتبار ، تحقیق ، محققان ، رویان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.