سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

كشت گندم به شیوه « مستقیم » در شهرستان فارسان

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان فارسان، از كشت گندم در اراضی این شهرستان به شیوه « مستقیم » با استفاده از دستگاه « نوتیلج » در سال زراعی جدید در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

ابراهیم شیرانی گفت: دستگاه نوتیلج، عملیات آماده سازی زمین و كاشت بذر در مزارع را به صورت همزمان انجام می دهد و در این روش، كشت بذر بدون انجام عملیات خاك ورزی انجام می شود.

وی در ادامه با بیان مزایای این شیوه كشت، اضافه كرد: صرفه جویی در زمان، كاهش فرسایش خاكی به دلیل باقی ماندن بقای گیاه در مزرعه، افزایش راندمان كشت و حذف مراحل كاشت سنتی شامل شخم زدن ودیسك از مزایای این شیوه كاشت بذر است.

شیرانی، كاهش تردد تراكتور و ادوات كشاورزی در زمین، كاهش فشردگی و فرسایش خاك و كاهش مصرف سوخت تا 50 درصد را از دیگر مزایای این شیوه كشت بیان كرد.

وی تصریح كرد: حدود 80 هكتار از اراضی شهرستان در سال گذشته به شیوه مستقیم به كشت گندم اختصاص یافت كه این میزان در سال زراعی جدید به 160هكتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان فارسان در پایان گفت: پیش بینی می گردد با توجه به كلاس های آموزشی ترویجی برای كشاورزان و بهره برداران، این شیوه كشت در سال های زراعی آتی با استقبال بیشتر كشاورزان مواجه شود.

شهرستان فارسان، با 94 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر فارسان ) در فاصله 35 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است. /س

برچسب ها: کشت ، گندم ، فارسان ، چهارمحال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.