سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنندج/

خواب خوب چیست؟

خواب کافی و راحت ، یکی از پایه های اصلی سلامتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، در طول خواب بدن استراحت می کند و انرژی از دست رفته بدست می آید و بدن بار دیگر برای فعالیت جسمی و فکری آماده می شود.
با ورود به دوره سالمندی ، تغییراتی در وضعیت خواب ایجاد می شود ، به ویژه نیاز به خواب شبانه کاهش پیدا می کند، نباید انتظار داشته باشید که مانند دوران جوانی بخوابید و سعی کنید از وقت اضافی خودتان بهتر استفاده کنید.
توصیه های زیر می تواند به خواب راحت تر کمک کند:
هر روز بطور منظم ورزش کنید، پیاده روی بسیار مفید است و به بهتر شدن خواب کمک می کند .بهتر است تمرینات ورزشی را حداقل دو ساعت قبل از خواب خاتمه دهید.
از چرت های روزانه اجتناب کنید ؛ یا آنها را به حداقل برسانید . عادت کنید شبها در یک ساعت معین به رختخواب بروید و صبح در یک ساعت معین بیدار شوید .هنگامی که واقعا احساس می کنید خوابتان می آید به بستر بروید . اگر پس از رفتن به بستر، خوابتان نبرد از رختخواب خارج شده و خود را با کاری سرگرم کنید و تا وقتی خوابتان نمی آید به بستر نروید.همچنین از تماشای تلویزیون یا مطالعه در بستر پرهیز کنید.قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید .برای شام یک غذای سبک بخورید .بعد از ساعت 6 بعد از ظهر مایعات کمتری بنوشید، خصوصا از نوشیدن مایعاتی مانند چای و نوشابه گازدار خودداری کنید . پس از شام چای یا قهوه ننوشید و قبل از خواب یک لیوان شیر گرم بنوشید.
اگر احساس میکنید خوب نمی خوابید ، به پزشک مراجعه کنید . بیاد داشته باشید که هرگز بدون تجویز پزشک ، نباید از داروهای خواب آور استفاده کنید . چون مصرف خود سرانه آنها می تواند مشکل خواب شما را بدتر کند.

برچسب ها: خواب ، سلامتی ، استراحت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.