سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

يونايتدپرس

تجاوز رژيم‌صهيونيستي عليه غزه، فلسطينيان را متحدتر كرده است

فلسطينيان ساكن مناطق مختلف با حملات اخير صهيونيست ها با يكديگر متحدتر شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "اينتر پرس سرويس"، در روز يكشنبه، تانك هاي صهيونيست به آرامي پشت كاميون هاي صهيونيستي در بزرگراه 6 حركت مي كردند. بر روي تانك ها ستاره هاي داوود و حروف عبري نقش بسته بود و تمامي تانك ها با خود پرچم هاي رژيم صهيونيستي را حمل مي كردند. در آن روز، با مشاهده تانك هاي صهيونيست، بسياري احساس كردند كه بزودي تجاوزي گسترده از سوي رژيم صهيونيستي عليه نوار غزه آغاز خواهد شد.  
محمد عقباريه، يك شاهد 20 ساله كه در آن زمان در مغازه خدمات رايانه اي در ام الفهم، يك شهر فلسطيني نشين در شمال سرزمين هاي اشغالي، مشغول به كار بود، به خبرنگار "اينتر پرس سرويس" گفت:"من هر روز تانك هاي صهيونيستي را مي بينيم. اين موضوع من را نارحت مي كند زيرا مي دانم كه آنها براي كشتار كودكان در حركت هستند".  
وي افزود:" من يك فلسطيني هستم و در كنار مردم غزه خواهم ايستاد. ما پشت سر آنها هستيم، ما از آنان حمايت مي كنيم. ".  
چهارشنبه گذشته، احمد الجعبري، فرمانده شاخه نظامي سازمان حماس، در شهر غزه توسط رژيم صهيونيستي به شهادت رسيد. پس از آن گلوله باران مناطق محاصره شده فلسطيني توسط صهيونيست ها شدت گرفت. آن گونه كه ارتش رژيم صهيونيستي مدعي است، 1350 مكان در نوار غزه هدف گذاري شده بودند.  
حدود 120 فلسطيني در جريان تجاوز صهيونيست ها به شهادت رسيده اند و در كمتر از يك هفته درگيري صدها مجروح بر جاي مانده اند.  
جنبش اسلامي حماس كه كنترل نوار غزه را در اختيار دارد اظهار داشت كه رژيم صهيونيستي با به شهادت رساندن الجعبري، "دروازه جهنم" را به روي خود گشود. مبارزان فلسطيني پس از اين اعلام موضع، صدها موشك از داخل غزه بسوي شهرهاي صهيونيستي پرتاب نمودند كه برخي از آنها حتي تا تل آويو و وراي آن نيز رسيد. چندين سرباز صهيونيست در نتيجه اين حملات به هلاكت رسيدند.  
عليرغم ابهاماتي كه در مورد احتمال گسترش دامنه حملات وجود دارد، فلسطينيان عليه افزايش احتمالي تجاوزات رژيم صهيونيستي به غزه، با يكديگر متحدتر شده اند و مقاومتي گسترده را تشكيل داده اند و تظاهرات هايي را در كرانه باختري رود اردن، بيت المقدس و حتي در درون سرزمين هاي اشغالي برگزار نموده اند.  
سعيد سويدان، جوان 23 ساله اي كه در ميان 40 شركت كننده در تظاهرات روز يكشنبه در حيفا در مخالفت با حملات رژيم صهيونيستي عليه غزه بود به خبرنگاران گفت: "ما اينجا جمع شده ايم تا مخالفت خود را عليه تجاوزگري رژيم صهيونيستي و جنگ آن رژيم درغزه نشان دهيم". حيفا، سومين شهر بزرگ در شمال سرزمين هاي اشغالي است و بزرگترين شهر آن كشور نيز محسوب مي شود.  
سويدان که دانشجوي فلسفه و جامعه شناسي در دانشگاه تل آويو است، در ادامه افزود: "مقاومت فلسطينيان عليه صهيونيست ها اشكال گوناگوني دارد، گلوله باران در غزه، انتفاضه در كرانه باختري و تظاهرات در داخل سرزمين هاي اشغالي، همگي به منظور مبارزه با رژيم صهيونيستي بكار برده مي شوند".  
سويدان همچنين به خبرنگار "اينتر پرس سرويس" گفت:"من بخشي از مردم فلسطين هستم. اين وظيفه من است. ما بخاطر قدرت مردم غزه و مقاومت آنان سر خود با افتخار بالا مي گيريم".  
در حدود 6/1 ميليون شهروند فلسطيني در سرزمين هاي اشغالي زندگي مي كنند كه 20 درصد جمعيت آن مناطق را تشكيل مي دهند. رهبران صهيونيست اغلب از شهروندان فلسطيني بعنوان "تهديدي جمعيتي" عليه هويت يهودي آن رژيم مجعول ياد كرده اند.  
آويگدور ليبرمن، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي، طرح انتقال اجباري فلسطينيان ساكن سرزمين هاي اشغالي به مناطق تحت حاكميت تشكيلات خودگردان فلسطين را پيشنهاد داده بود. در طرح جديد تصويب شده كه بصورت قانون در آمده است لزوم وفاداري شهروندان به رژيم صهيونيستي بعنوان دولتي "يهودي و دموكراتيك" قيد شده است.  
طبق اعتراف جعفر فرح، رئيس سازمان "موساوا"، رئيس مركز دفاع از شهروندان عرب ساكن سرزمين هاي اشغالي، درگيري ها در غزه باعث اتحاد دوباره فلسطينيان مناطق ساكن مناطق مختلف با يكديگر شده است و جدايي مرزي اي كه بدليل اشغالگري صهيونيست ها سالهاي سال ميان آنان بوجود آمده بود، خللي در اين اتحاد ايجاد نكرده است.  
بسياري از فلسطينيان براي صحبت آشكارا و بي پروا با خبرنگار "اينتر پرس سرويس" در مورد خشونت جاري در نوار غزه  مردد بودند، با اين حال آنان سعي دارند تا صداي خود را بلندتر نمايند و فرياد اعتراض خود نسبت به وضعيت بوجود آمده بر اثر حملات هوايي صهيونيست ها و ادامه كشتار فلسطينيان را به گوش ديگران برسانند.  
مريم عده، يك شهروند ساكن شهر حيفا كه در تظاهرات روز يكشنبه شركت داشت گفت:"در حملات اخير به كودكان و مردم غزه آسيب وارد شده است، آمريكائي ها و جهان در اين مورد با صهيونيست ها همدست اند. ما فلسطيني ها يك ملت هستيم. زماني كه خون آنان ريخته مي شود گويي كه خون ما بر زمين ريخته شده است".  

برچسب ها: تجاوزی ، فلسطین ، غزه ، صهیونیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.