سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحريم نشست گفت‌وگوی ملی يمن ازسوي حوثي ها

نماينده حوثي‌ها در كميته گفتگوي يمن از شركت در نشستي با حضور بان كي مون دبيركل سازمان ملل و گروه‌هاي سياسي يمن و "جرالدفاير استاين" سفير آمريكا در صنعاء خودداري كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه العالم ؛‌ "محمد البخيتي" نماينده حوثي‌ها گفت كه در اعتراض به عمليات تجاوزكارانه اسرائيل عليه فلسطيني‌ها در غزه از حضور در اين نشست خودداري كرده است.

"عبد الكريم الارياني" رئيس اين كميته، علت عقب نشيني "محمد البخيتي" نماينده حوثي‌ها از حضور دراين جلسه را حملات فجيع رژيم صهيونيستي به فلسطيني‌هاي ساكن باريكه غزه دانست.

البخيتي افزود: "تنها چند روز از اعلام حمايت كامل باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا از رژيم صهيونيستي در حمله به غزه مي گذرد و ما نمي‌توانيم حضور سفير آمريكا در يمن را بپذيريم، درحالي كه مي‌بينيم كه كشورش از كشتارها درغزه حمايت مي‌كند و خون كودكان و زنان فلسطيني در غزه هنوز خشك نشده است.

البخيتي ابراز اميدواري كرد كه ديگر گروه‌هاي سياسي يمن نيز حتي اگر شده يك بار براي اعلام حمايت از فلسطينيان ساكن غزه در برابر سفير آمريكا در صنعاء موضعي جدي اتخاذ كنند.

ارتش رژيم اسرائيل از روز چهارشنبه عملياتي ويرانگر را بر ضد ساكنان غزه آغاز كرد و دراين حملات تا‌كنون بيش از صد فلسطيني شهيد و حدود هزار نفر زخمي شدند. اين درحاليست كه گروه‌هاي فلسطيني هم در پاسخ به تجاوز رژيم صهيونيستي شهرها و مناطق سرزمين‌هاي اشغالي را هدف قرار داده‌اند و دراين حملات نيز صهیونیست‌ها متحمل خسارت‌های جانی و مالی بسیاری شدند.

بان كي مون ديروز براي سفري كوتاه و چند ساعته به يمن سفر كرد.

برچسب ها: حوثی ، یمن ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.