سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ معاون بهره‌برداری منابع مواد معدنی کشور:

اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده بخش معدن بسیار بالاست

معاون بهره‌برداری شرکت تهیه و تولید منابع مواد معدنی کشور گفت: مواد معدنی با اشتغال‌زایی و ارزش‌افزوده زیادی که به وجود می‌آورند می‌توانند سهم به‌سزایی را در اقتصاد کشور داشته باشند.

خدایار کریم‌نژاد در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت، فلزات و معدن مشهددر گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهدبا بیان این مطلب افزود: شرکت تهیه و تولید منابع مواد معدنی بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد معدنی در کشور است که سهم بزرگی در تولید سنگ‌آهن، زغال سنگ، سرب، روی و طلا دارد و در این راستا شرکت برای جلوگیری از خام‌فروشی فعالیت‌هایی را در زمینه فرآوری مواد معدنی مطابق با تکنولوژی روز دنیا انجام داده است.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه در برنامه چشم‌انداز باید به 55 میلیون فولاد در کشور برسیم، شرکت برنامه‌ریزی لازم را برای احداث واحدهای کنسانتره برای فرآوری مواد معدنی انجام داده است.

کریم‌نژاد تاکید کرد: شرکت تهیه و تولید منابع مواد معدنی کشوربه‌عنوان متولی این کار 800هزار تن کک را تولید می‌کند تا از خام فروشی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه متولی بخش اکتشافات شرکت تهیه و تولید منابع مواد معدنی کشور است، گفت: شرکت در زمینه اکتشافات معدنی همکاری را با کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان انجام می‌دهد و طی صحبت‌های صورت‌گرفته با افغانستان در بخش اکتشافات و استخراج و فرآوری مواد معدنی همکاری شایانی را داشته باشیم./س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.