سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوي‌حسيني:

بسیجي تاجرمابانه و منفعت‌طلبانه با ولایت برخورد نمی‌کند/ تدوین قانون جامع بسیج در دستور کار مجلس قرار گیرد

نماينده مردم ورامين در مجلس در نطق ميان‌دستور خود در صحن علني بهارستان، ولايت‌پذيري را از شاخصه‌هاي بسيج خواند و گفت: بسیج با تمام وجود در گفتار وعمل از ولایت تبعیت دارد و تاجرمابانه و منفعت‌طلبانه با ولایت برخورد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ سید‌حسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس، ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، اباعبدالله‌الحسین و يارانش، اظهار  داشت: به درستی حسین، چراغ هدایت و کشتی نجات است اما مهم، یافتن چراغ هدایت و نشستن در کشتی هدایت است. ان‌شالله همگی همیشه حسینی زندگی کنیم و حسینی بمانیم.
 
وی در ادامه ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج، افزود: این هفته را به دریادلان بسیجی، یاران بی‌ادعای ولایت تبریک می‌گویم؛ بسیج طی سه دهه گذشته به عنوان محوری‌ترین و مردمی‌ترین پاسداران اسلام، انقلاب، کشور و نظام جمهوری اسلامی با پیروی از سالار شهیدان به احیای دین خدا، امر به معروف و نهی از منکر در عصر حاکمیت استکبار پرداخته و آن را تکلیف خود قرار داده است.
 
نماینده مردم ورامین با بیان اینکه رمز موفقیت و سربلندی بسیج اخلاص در عمل است، گفت: آنچه که امروز به شدت محتاج آن هستیم ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی است که به صورت مختصر به شاخص‌هایی از این فرهنگ اشاره‌ای خواهم کرد.
 
نقوی حسینی ولایت‌پذیری را اولین شاخصه بسیج نامید و تصريح کرد: بسیج با تمام وجود در گفتار و عمل از ولایت تبعیت دارد و تاجرمابانه و منفعت‌طلبانه با ولایت برخورد نمی‌کند و اتفاقا ولایت‌پذیری در شرایطی محک می‌خورد که برخلاف نظرات خود، از ولایت تبعیت محض کنیم و بسیج این گونه است.
 
وی در ادامه تکلیف‌گرایی را شاخصه دیگر بسیج خواند و گفت: بسیج تکلیف‌گرا است و در هر شرایطی به تکلیف عمل می‌کند؛ بسیج لشکر مخلص خدا است و هرگز سرباز پیاده هیچ حزب، گروه و جریانی نبوده و نخواهد بود. بسیج و بسیجی سربازان ولایت و حافظان کشور هستند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، مردم‌گرایی را شاخصه دیگر بسیجی دانست و اظهار داشت: بسیج و بسیجیان از بطن مردم، در میان مردم و در خدمت مردم هستند و مردم را ولی‌نعمت خود می‌دانند و در تمام لحظات غم و شادی در کنار آن‌ها هستند. آنها همیشه مصالح و منافع مردم را بر منافع خود مقدم می‌دانند.
 
نماینده مردم ورامین، ساده‌زیستی را دیگر شاخصه بسیج و بسیجیان خواند و افزود: بسیج و بسیجیان، ساده‌زیستی و پرهیز از تجمل‌گرایی را محور فعالیت‌های خود قرار می‌دهند. بسیجي کسی است که در زندگی خود به حداقل‌ها اکتفا کرده و به پیروی از علی‌بن‌ابی‌طالب، زهد و تقوا پیشه می‌کند؛ رمز سربلندی و عزت او نیز در ساده زیستی، سخت‌کوشی، تلاش علمی و سازندگی است.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بسیجیان سخت‌کوش و پرتلاشند و در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و اقتصادی پرچم‌دار هستند. در حوزه سیاسی، بسیجیان ولایت هرگز اجازه نخواهند داد تا فتنه‌گران و جریانات انحرافی، مسیر انقلاب را تغییر دهند و استکبار جهانی و صهیونیسم جهاني به سلطه‌گری خود ادامه دهند.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: این بسیج و بسیجیان هستند که با دستاوردهای علمی خود در بخش‌های دفاعی، نانو، هسته‌ای و صنایع IT  انحصارگری علمی دنیا را شکسته و همه را به تعجب وا داشته‌اند.
 
نماینده مردم ورامین ادامه داد: برخورداری از بصیرت که در طول سه دهه گذشته بسیج و بسیجیان آن را نشان دادند، باعث شده آن‌ها پرچم‌دار بصیرت در تمام بحران‌ها باشند و سِره و ناسِره را تشخیص دهند.
 
وی در پایان بر ضرورت بررسی، تهیه و تنظیم قانون جامع بسیج در مجلس تاکید کرد و گفت: براساس این قانون باید چارچوب سازمانی بسیج، اختیارات، وظایف و حقوق بسیج و دامنه فعالیت بسیج در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی را مشخص کنیم. این‌ضرورتی است که باید کمیسیون‌های مربوطه نسبت به تهیه و تدوین قانون جامع بسیج اقدام کنند.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: مجلس ، بسیج ، قانون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.