سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كشت محصولات پاییزه در خوزستان آغاز شده است

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: كشت محصولات پاییزه به ویژه غلات از دهه نخست آبان ماه در استان آغاز شده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'كیخسرو چنگلوایی' اظهارداشت: تاكنون بیش از 120 هزار هكتار از اراضی استان به زیر كشت گندم آبی و 27 هزار هكتار به زیر كشت گندم دیم رفته است.

وی با اشاره به برنامه سازمان جهادكشاورزی خوزستان برای كشت محصولات پاییزه افزود: امسال 480 هزار هكتار به زیر كشت گندم آبی و 270 هزار هكتار به زیر كشت گندم دیم می رود.

چنگلوایی به كشت جو و كلزای پاییزه در استان اشاره نمود و تصریح كرد: 36 هزار هكتار از اراضی به زیر كشت جو آبی، 80 هزار هكتار به زیر كشت جو دیم، سه هزار هكتار به زیر كشت كلزای آبی و 18 هزار هكتار به زیر كشت كلزای دیم می رود.

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت : بیشترین سطح زیر كشت گندم و جو به ترتیب در شهرستان های شوش، اهواز و شوشتر می باشد و تاكنون 15 هزار هكتار جو آبی و 8 هزار هكتار جو دیم نیز كشت شده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان خوزستان اضافه كرد: در حوزه ی كارون و در  90 درصد ،در حوزه مارون 75 درصد و در حوزه كرخه فقط 50 درصد آب مورد نیاز تأمین گردیده است.

چنگلوایی گفت: از آنجایی كه خوزستان بزرگترین تولید كننده بذرهای گواهی شده در كشور است به كشاورزان توصیه می شود در كشت حتما از بذرهای گواهی شده استفاده كنند.

رییس سازمان جهاد كشاورزی خوزستان با اشاره به وجود قریب به 90 دستگاه كارنده مستقیم در استان خاطرنشان كرد: با توجه به اینكه استان خوزستان بیشترین سطح زیر كشت كشاورزی حفاظتی را در سطح كشور داراست امسال تأكید بسیاری به كشت با دستگاههای كارنده مستقیم شده است و به همین منظور كشت بی خاك ورزی و كشت با خاك ورزی كم در دستور كار قرار گرفته است. /ع
برچسب ها: کشت ، پاییزه ، آغاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.