سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فاز دوم تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه چه می خواهد؟

ششمین روز جنگ رژيم اسرائيل عليه غزه در حالي سپري شد که رژیم صهیونیستی که در اجرای مرحله اول جنگ غزه ناکام مانده بود، با در پیش گرفتن سناریوی قتل عام غیر نظامیان تلاش می‌کند تا اهداف خود را به گروه‌های مقاومت فلسطین تحمیل کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، ششمین روز جنگ رژيم اسرائيل عليه غزه در حالي سپري شد که رژیم صهیونیستی که در اجرای مرحله اول جنگ غزه ناکام مانده بود، با در پیش گرفتن سناریوی قتل عام غیر نظامیان تلاش می‌کند تا اهداف خود را به گروه‌های مقاومت فلسطین تحمیل کند.

این در حالی است که رایزنی های دیپلماتیک برای پایان دادن به خشونت ها در غزه ادامه دارد.

در آخرین رایزنی ها، رئیس‌جمهور کشورمان و محمد مرسی رییس جمهور مصر در گفتگوی تلفنی بر ضرورت ایجاد اجماع بین‌المللی به منظور جلوگیری از تداوم تجاوزگری های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین تأکید کردند.

محمود احمدی‌نژاد در مکالمه تلفنی با رییس جمهور مصر با قدردانی از تلاش های وی برای برقراری آرامش، امنیت و ثبات در غزه اظهار داشت: تکلیف انسانی و دینی بر ما حکم می کند که برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه غزه و برقراری آرامش و امنیت پایدار در این منطقه و نیز تمام سرزمین فلسطین تلاش کنیم.

محمد مرسی رییس جمهور مصر نیز در این تماس تلفنی با تاکید بر اینکه نگران مردم غزه بوده و در تلاش برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه است، تصریح کرد: بنده نیز با بسیاری از روسای کشورها تماس گرفته و در تلاش هستم، یک اجماع نظر بین المللی در مقابل تجاوز و تعدی رژیم صهیونیستی به غزه ایجاد شود.

محمد مرسی همچنین بر لزوم ایجاد اجماع جهانی با هدف اعمال فشار عمومی علیه کشتار و خونریزی صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین تأکید کرد.

گفتنی است، حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از روز چهارشنبه گذشته با ترور احمد الجعبری فرماده نظامیان گردان های القسام و حمله همه جانبه به غزه آغاز شد، با مقاومت جانانه نیروهای مقاومت اسلامی در فلسطین اهداف صهیونیست‌ها را که قصد داشتند در روزهای اول و بدون فشار جامعه جهانی به آن برسند، ناکام گذاشت.

رژیم صهیونیستی که سعی داشت تا آغاز واکنش‌های جهانی و مجبور شدن برخی قدرت‌های همسو با صهیونیست‌ها به واکنش نشان دادن، قدرت بازدارندگی خود را بازیافته و موشک های مقاومت اسلامی به سرزمین های اشغالی را متوقف کند، با رونمایی از موشک‌های جدید حماس که برد آنها تا تل‌آویو و قدس اشغالی نیز می‌رسد، خود را از چاله به چاه انداخت.

از سوی دیگر تلاش‌های صهیونیست‌ها برای پایان دادن آبرومندانه به جنگ از طریق میانجگری مصری ها و ترک ها و تحمیل شرایط تل آویو به حماس نیز راه به جایی نبرد تا صهیونیست ها از طریق نشست‌های متمرکز نظامی خود مرحله دوم عملیات ناجوانمردانه غزه را کلید بزنند.

مرحله دوم این عملیات بعد از آن آغاز شد که بنی گانتس در نشست سازمان جاسوسی نظامی صهیونیست‌ها (امان) شنید که نیروهای مقاومت همچنان بیش از ده هزار موشک میان برد و دوربرد در اختیار دارند که می توانند تمام سرزمین های اشغالی را هدف قرار دهند، بعد از این نشست بود که گانتس اسم رمز عملیات جدید را که دستور «توسعه عملیات جنگی علیه غزه» بود، صادر کرد.

بلافاصله بعد از دستور گانتس جنگنده‌های صهیونیستی با تمام توان به دنبال افزایش تلفات انسانی در غزه برآمدند و در یکی از حملات موشکی خود منزلی مسکونی در منطقه حی النصر متعلق به خانواده الدلو را هدف قرار داده و در قتل عامی وحشیانه ۱۴ نفر از افراد این خانواده را به شهادت رساند که از این تعداد ۵ نفر کودک و ۳ نفر دیگر زن بودند.

تحلیلگران اعتقاد دارند که ورود صهیونیست‌ها به مرحله جدید جنگ غزه و قتل عام غیرنظامیان در این مرحله ناشی از عصبانیت آنها از بروز نمودارهای شکست جدید در برابر مقاومت فلسطین است، شکستی که به عقیده کارشناسان ابعاد آن بسیار گسترده تر از شکست اسرائیل در جنگ سال ۲۰۰۹ خواهد بود.

از سوی دیگر تصمیم سازان تل‌آویو با این حملات می‌خواهند فشار بر سران مقاومت اسلامی را افزایش داده و آنها را مجبور به تن دادن به خواسته‌های خود در میز مذاکره برای آتش‌بس بنمایند.

این در حالی است که مقاومت بارها و بارها اعلام کرده که حاضر به صلح با شرایط پیشین نیست و امتیازهای بیشتری برای اعلام آتش بس می خواهد.
برچسب ها: غزه ، حمله ، صهیونیست ، وبگردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.