سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

خسارت 5 هکتاری به باغ مرکبات مازندران

5هکتار از 105 هزار هکتار باغ مرکبات بارآور مازندران به دلیل بیماری تریستیزا خسارت دید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با اشاره به اینکه توسعه بیماری تریستیزا در باغات مرکبات با استفاده از پایه نارنج و شته انتقال می یابد ، گفت : در سال های اخیر حدود 10 هزار نمونه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 3 هزار اصله از نهال ، آلوده به تریستیزا بودند .

عظیمی افزود : باغداران از تغیر کاربری باغ در زمین های شالیزاری خودداری کنند و از سیستم جوی پشته ، نهال مناسب و گواهی شده برای ایجاد باغ استفاده کنند .

وی تصریح کرد : در صورت تشخیص و تأیید این بیماری از سوی کارشناسان جهاد ، باغداران خسارت دیده می توانند با مراجعه به مراکز ترویج دهستان های محل سکونت خود نهال یارانه ای سالم دریافت کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران یکی از عوامل تشدید خسارت تریستیزا را آبیاری نامناسب دانست ، افزود : به منظور آبیاری قطره ای ، تسهیلات 3 و نیم هکتار به صورت بلاعوض در اختیار قرار می گیرد .

به گفته عظیمی با استفاده از نهال یارانه دار و اصلاح شیوه آبیاری با بیماری مبارزه کنند ، پیش بینی می شود امسال یک میلیون و 850 هزار تن انواع مرکبات در مازندران تولید شود ./ع


برچسب ها: خسارت ، باغ ، مرکبات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.