سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تحویل 9 هزار واحد دامی در مناطق زلزله زده ارسباران

رئیس سازمان جهادكشاورزی آذربایجان شرقی ازتحویل هشت هزارو910واحد دامی درمناطق زلزله زده ارسباران خبر داد.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان امروزدر جلسه كارگروه تخصصی خشکسالی ،سرمازدگی و مخاطرات كشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب افزود: در مجموع یك هزار و 38 واحد دامی از محل تسهیلات 50 میلیون ریالی در مناطق زلزله زده استان توسط خود کشاورزان با نظارت این سازمان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی احداث شده است.

وی با اشاره به نصب بیش از 7 هزار واحد پیش ساخته از محل 30 میلیون ریال وام بلاعوض اختصاص یافته توسط سپاه و بنیاد بتن در مناطق زلزله زده ارسباران افزود: نصب 12 هزار واحد دامی پیش ساخته در برنامه بازسازی مناطق زلزله زده قرار گرفته و تاكنون 7 هزارو 593 فقره تسهیلات50 میلیون ریالی برای احداث واحدهای دامی پرداخت و ساخت 4 هزار و 241 واحد شروع شده است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با اشاره به تشکیل 16 هزار و 375پرونده بازسازی واحدهای دامی در مناطق زلزله زده گفت: از این تعداد حدود 12هزار و 645 پرونده به بانک ها معرفی شده است.

محمدیان با اعلام اینكه زلزله21مرداد درارسباران یك هزارو980 میلیارد ریال به واحدهای دام و طیور، مزارع، باغات وراه های بین مزارع خسارت وارد كرد گفت: قناتها و چشمه های منطقه هم آسیب دیده اند و در اولویت بازسازی قرار دارند.

محمدیان با بیان اینکه بایستی محصولات کشاورزی برای مدیریت مخاطرات وبحران دربخش کشاورزی به صورت پیش بینی شده ذخیره سازی و به موقع در اختیار مردم قرار گیرد افزود: برگزاری مانورهای مختلف برای افزایش میزان آمادگی، طراحی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای کشاورزان، دامداران و فعالان بخش پرورش آبزیان در مواقع بحرانی می تواند میزان آسیب را کاهش دهد.

وی با اشاره به تداوم روند تولید در مناطق زلزله زده استان، گفت: با تامین بذر و كود 90 هزار و 430 هكتار از مزارع منطقه زیركشت پاییزه رفته است./ع

برچسب ها: تحویل ، واحد ، دامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.