سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

خروج نخبگان مهم‌ترین عامل توسعه نیافتگی نهبندان

خروج اندیشمندان و نخبگان بر اثر چالش‌های بی‌حاصل سیاسی مهمترین مانع توسعه‌نیافتگی شهرستان نهبندان است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ فرماندار نهبندان در نشست هم‌‌اندیشی مسئولان و معتمدان شهرستان نهبندان بر ضرورت اتحاد و همدلی، کاهش نرخ بیکاری، افزایش اشتغال، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت مستقیم مردم در اقتصاد شهرستان نهبندان تاکید کرد.

محمد مهدی عظیمی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ممتاز شهرستان نهبندان در جغرافیای طبیعی و سیاسی کشور انقلاب اسلامی را موهبت الهی و بزرگترین رویداد تاریخ بشریت در دوران معاصر خواند و گفت: با وقوع این رویداد مهم و حیاتی خودباوری و دین‌باوری در کشور به نقطه اوج خود رسیده است .

فرماندار نهبندان مدیریت منابع انسانی را مهمترین عامل توسعه‌یافتگی مناطق دانست و افزود: اکنون سوال این است که چرا شهرستان نهبندان با دارا بودن 84 درصد امکانات بالقوه برای توسعه و برخورداری از پشتوانه‌ای قوی از نعمت‌های خدادادی، منابع طبیعی و سرمایه عظیم انسانی توسعه نیافته نگه داشته شده است.

عظیمی سیاست‌زدگی، استعکاک و سایش نخبگان و خروج اندیشمندان و نخبگان بر اثر چالش‌های بی‌حاصل سیاسی را مهمترین موانع توسعه شهرستان عنوان و تصریح کرد : باید با پایین آوردن عطش به رخ کشیدن مسائل سیاسی و تشکیل یک شبکه انسانی بسیار قوی و توسعه فرهنگی بستر مناسب برای توسعه اقتصادی در این شهرستان را فراهم کنیم .

وی با بیان اینکه هیچ ملتی با تفرقه به سعادت نرسیده است، گفت: نگاه فرهنگی به مردم، مسئولان و همه دستگاه‌ها و نهادها و تغییر ادبیات مدیریت در جامعه و سیستم‌های اداری نهبندان با تکیه بر زیرساخت‌ها و منابع بالقوه انسانی رشد زود هنگام اقتصادی در این شهرستان را به دنبال دارد./ب

برچسب ها: خروج ، نخبگان ، عامل ، توسعه ، نیافتگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.