سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

دلایل ناسازگاری افراد در جامعه،‌ از نگاه امام جمعه قم

امام جمعه قم در سخنانی به تبیین دلایل ناسازگاری افراد و وجود ناهنجاری‌ها در جامعه پرداخت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،‌ تولیت آستان مقدس قم در حضور جمعی از فرهنگیان و معلمان در سالن جلسات صحن صاحب‌الزمان(عج) حرم مطهر حضرت معصومه(سلام‌الله علیها)، معلمی را از ارزشمند‌ترین مشاغل در جامعه دانست.
وی افزود:‌ کسی که در عرصه مسائل تربیتی، آموزشی و پرورشی فعالیت می‌کند، نباید به کار خود، تنها نگاه شغلی و مادی داشته باشند، بلکه باید بداندکه همانطور که حضرت امام(ره) بیان داشتند، معلمی شغل انبیاست و اهمیت زیادی در جامعه دارد.
امام جمعه قم این سخن را که هر کاری که درآمد بیشتری دارد، پس بهتر است را سخن افراد مادی‌گرایان دانست و گفت:‌ بسیاری از تبهکاران و سارقان، دلیل کارهای خود را برای کسب درآمد بیشتر توجیه می‌کنند.
وی ادامه داد:‌ ریشه این کار‌های ناهنجار،‌این است که افراد نسبت به آنچه که دارند، قانع نیستند؛ درحالی که انسان مؤمن،‌ در عرصه بندگی خدا نسبت به آنچه کسب می‌کند، قانع نیست و همواره برای حرکت رو به جلو در این عرصه تلاش می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه انسان‌ها باید همواره به داشته‌های خود نگاه کرده و بر اساس آن شکر نعمت‌های الهی را به جا آورند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل ناسازگاری افراد با هم، توجه نکردن به داشته‌ها است./ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.