سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه از رتبه مالي AAA محروم شد

موسسه اعتبارسنجی مالی مودیز، روز دوشنبه فرانسه را از رتبه مالی (AAA) محروم کرد و در پي آن دولت فرانسه نیز این مجازات را انگیزه ای برای اجرای "سریع" اصلاحات خود قلمداد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ده ماه پیش موسسه استاندارد اند پورز رتبه اعتباری فرانسه را کاهش داده بود.
بر اساس اعلام مودیز؛ از این پس بدهی دولتی بلند مدت فرانسه که تا کنون از بالاترین رتبه (AAA) برخوردار بود به رتبه (آ‌آ‌یک) Aa1 کاهش می یابد ، رتبه ای که یک درجه از اعتبار قبلی پایین تر است.
پییر موسکوویسی وزیر دارایی فرانسه، در حاشیه سفرش به گرونوبل در واکنش به این اقدام مودیز گفت: فرانسه هنوز از اعتبار خوبی برخوردار است.
موسکوویسی گفت: این تصمیم به شرایطی مربوط می شود که مسئولان قبل از ما بوجود آورده اند. نبود رقابت در بازار ، رشد اقتصادی ضعیف ،‌کسری بودجه فزاینده. این اقدام به نوعی مجازات مدیریت گذشته است.
مودیز دومین موسسه از سه نهاد مهم اعتبارسنجی بین المللی است که رتبه «سه آ» فرانسه را از این کشور می گیرد.
استاندارد اند پورز سیزدهم ژانویه 2012 در شرایطی رتبه اعتباری سه آ فرانسه را کاهش داد که نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه در تبلیغات انتخاباتی خود برای دور جدید ریاست جمهوری فرانسه، حفظ این رتبه را در اولویتهای خود قرار داده بود.
فیچ سومین و تنها موسسه اعتبار سنجی باقیمانده است که می تواند از این به بعد رتبه سه آ را به فرانسه اختصاص بدهد، اگرچه تهدید می کند که این رتبه را در سال 2013کاهش خواهد داد.
از ابتدای سال جاری میلادی که استاندارد اند پورز تصمیم گرفت رتبه اعتباری فرانسه را کاهش بدهد، تا کنون تنها چهار کشور عضو منطقه یورو به عبارت آلمان ، فنلاند ،‌لوگزامبورگ و هلند هنوز از رتبه «سه آ» برخوردار هستند.
همچنين؛ تصمیم استاندارد اند پورز با وجود این تاثیر چندانی بر بازارهای فرانسه نداشت، به حدی که با گذشت 10 ماه از این رویداد، فرانسه توانست حتی وامهای با بهره پایین بگیرد ،‌بهره هایی که از دوران وخامت اقتصادی نیز پایین تر بوده است.
همچنين؛ مودیز از اصلاحاتی که دولت فرانسه به تازگی اعلام کرده است و همچنین تعهد محکم این کشور برای اجرای این اصلاحات استقبال کرد.
وي یادآور شد؛ فرانسه در 20 سال اخیر به ندرت موفق شده است چنین اصلاحاتی را به اجرا درآورد و تدابیر وعده داده شده به شرکتها ممکن است نتواند به تنهایی رقابت آفرین باشد.
برچسب ها: فرانسه ، رتبه مالی ، محروم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.