سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان /

تاكید استاندار سیستان و بلوچستان بر معرفی فرهنگ غنی این استان

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تاریخ و فرهنگ غنی این استان بویژه در حوزه دین، گفت: باید تلاش كنیم با زدودن غبارها، غنای آیین و باورهای عمیق این خطه از میهن اسلامی را هر چه بیشتر تبیین و ترویج كنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حاتم ناروئی در نشست مسوولان و معتمدان شهرستان زهك در شمال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: شایسته نیست استانی با آن همه پیشینه فرهنگی و تاریخی و تمدن چندهزار ساله شهرنشینی در اذهان عمومی به گونه ای دیگر معرفی شود.

وی بیان كرد: علما، اندیشمندان، سخنوران، رسانه های ارتباط جمعی و سایر دست اندركاران تبلیغی باید دست در دست هم داده و چهره شایسته و فرهنگی سیستان و بلوچستان را برای عموم هموطنان و جهانیان ترسیم كنند.

وی افزود: فرهنگ، وحدت و امنیت به عنوان نخستین شعار و هدف مسوولان ارشد سیستان و بلوچستان همواره مورد توجه و تاكید است و امیدواریم با همكاری مردم خوب منطقه به این اهداف نائل آییم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان گفت: وحدت موجود میان اقوام، طوایف و مذاهب مختلف استان زبانزد خاص و عام است و مهمترین سلاح مردم در مقابل ترفندها و دسیسه های دشمنان در این منطقه محسوب می شود.

ناروئی با بیان اینكه امنیت از نیازهای اساسی هر منطقه برای توسعه و پیشرفت و آرامش زندگی است، افزود: برقراری امنیت پایدار تنها با همكاری مردم امكان پذیر است كه خوشبختانه این استان با همكاری معتمدان و ریش سفیدان، علما و اقشار مختلف شیعه و سنی از این نعمت برخوردار است.

همچنین حجت الاسلام خدری امام جمعه زهك در این نشست با ارائه گزارشی از مسائل و مشكلات شهرستان خواستار ساخت پل دوم بر روی رودخانه هیرمند، نظارت بر تقسیم آب در زمین های كشاورزی و لایروبی انهار شد.

استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست با معرفی 'حبیب پیری' به عنوان فرماندار جدید زهك از تلاشهای 'احمد دهمرده' فرماندار سابق این شهرستان تقدیر كرد.

ناروئی در ادامه سفر یك روزه خود به نقاط مرزی شمال سیستان و بلوچستان با حضور در نشست شورای اداری شهرستان هیرمند طی سخنانی از حضور مردم در صحنه های مختلف سیاسی - اجتماعی تقدیر و اظهار داشت: مردم ولایتمدار استان همواره پیرو ولایت و دوستدار ائمه اطهار (ع) بوده اند.

در این نشست 'سلطانعلی دهمرده قلعه نو' به عنوان فرماندار جدید هیرمند معرفی و از خدمات 'محمد گمركی زاده' نماینده سابق دولت در این شهرستان تقدیر شد./ب

برچسب ها: معرفی ، فرهنگ ، غنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.