سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

نبود آزمایشگاه DNA در پزشكي قانوني استان مشکلاتی براي مردم به وجود آورده است

جلسه مشترک پزشکی قانونی با اداره ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان ديروز در محل حوزه مدیریت اداره کل پزشكي قانوني برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، در این جلسه مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر نبود آزمایشگاه DNA در پزشكي قانوني استان مشکلاتی براي مردم به وجود آورده است که به منظور رفع اين مشكلات آزميشگاه ژنتيك پزشكي قانوني سيستان و بلوچستان به زودی افتتاح و بهره برداری مي‌شود.

دکتر عبدی اظهار داشت: هم اكنون ساخت فضای فیزیکی آزمایشگاه DNA اعم از سکوبندی، سیستم تهویه و زیر ساخت‌ها و... به اتمام رسیده و تجهیزات آزمایشگاهی مربوطه نيز خریداری شده است.

دکتر عبدی موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن این استان در همسایگی چند کشور و  آمار بالای مشکوک التابعین، سکونت اتباع خارجی، ارتباطات فامیلی و قومی ساکنان دو سوی مرز، نداشتن شناسنامه توسط برخی افراد روستایی و عشایری و تشخیص رابطه خویشاوندی و از همه مهمتر اثبات هویت اتباع بیگانه از ایرانی، نیاز به استقرار آزمایشگاه DNA را برای پزشکی قانونی استان دو چندان کرده است.

مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان بیان کرد: راه اندازی این آزمایشگاه می تواند به سبب دقت بسیار بالا و ارزش فراوان در تعیین رابطه ژنتیک بین افراد موثر و راهگشا باشد.

در پايان زاهدی‌نیا مدیر کل ثبت احوال استان و هئیت همراه ضمن تبادل نظر در خصوص مسائل کاری و نحوه ثبت آمار متوفیات از آزمایشگاه آماده افتتاح DNA این اداره کل بازدید كردند./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.