سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت شدید اعراب اسرائيلي با تهاجم ارتش رژيم صهيونيستي به غزه

ادامه راکت باران اهدافی در اسرائیل از یکسو و حملات هوایی اسرائیل به غزه از سویی دیگر موجب شده اعراب اسرائیلی در دو شهر بیت المقدس و تل آویو بشدت با تهاجم اسرائیل به نوار غزه مخالفت کنند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شین هوا ، ظر ساکنان شرق بیت المقدس یعنی بخشی از این شهر که تشکیلات خودگردان فلسطین امیدوار است آنجا را پایتخت کشور آینده فلسطین قرار دهد، عملیات نظامی اسرائیل در غزه ، شکل دیگری از آن چیزی است که به اعتقاد آنها اشغال توسط اسرائیل محسوب می شود.
بسیاری از ساکنان بخش شرقی این شهر همچنین دارای وضعیت ویژه ای هستند که براساس آن ساکنان دائم و همیشگی محسوب می شوند اما شهروند و تبعه به شمار نمی روند. عمده جمعیت شرق بیت المقدس را شهروندان اعراب اسرائیلی تشکیل می دهند که تقریبا نیمی از جمعیت بیت المقدس محسوب می شوند. یکی از ساکنان خیابان صلاح الدین در بیت المقدس شرقی در گفتگو با شین هوا اظهار داشت:  آنها نظامیان را نمی کشند و اماکن نظامی را منهدم نمی کنند، بلکه کودکان را می کشند و خانه های مردم و ساختمان های معمولی را ویران می کنند آنها همه چیز را بر سر راه شان ویران می کنند.
وی افزود :  این یک جنایت جنگی است، اسرائیل جمعیت غیرنظامی را هدف حملات خود قرار می دهد و این جنایت جنگی محسوب می شود.
ساکنان دیگر مناطق اسرائیل نیز عملیات اسرائیل در نوار غزه را تقبیح کردند.
اشرف ، یکی از ساکنان شرق بیت المقدس در این خصوص می گوید :  من یک فلسطینی هستم و این ها مردم ما هستند، آنها مردم ما را به قتل می رسانند. اسرائیل دیروز اعضای یک خانواده یازده نفری را کشت ، این تروریسم است. کودکان توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل کشته می شوند ، مسئول خون این افراد فلسطینی ها نیستند، مسئول این خون ها سران اسرائیل هستند.
زمانی که پس از چند دهه برای نخستین بار صدای آژیر خطر در بیت المقدس نواخته شد، آنها گفتند که نبود پناهگاه در بخش شرقی این شهر برای شان اهمیتی ندارد اما این کوتاهی دولت در قبال ساکنان این بخش به شمار می رود.
این سکنه عرب تبار شرق بیت المقدس در ادامه اظهار داشت :«آنها از مدتها قبل به ما اجازه نمی دادند در آن جا حتی خانه بسازیم چه رسد به این که اجازه احداث پناهگاه بدهند. از نظر آنها مهم نیست که چه اتفاقی برای ما بیفتد. از نظر اسرائیل ما شهروند و تبعه نیستیم، ما صرفا کسانی هستیم که زمین مان گرفته شده است و بنابر این آنها هیچ پولی را برای ما هزینه نخواهند کرد.»
تل آویو نیز در چند روز اخیر زیر حملات راکتی حماس بوده و صدای آژیر در گوشه و کنار این شهر به گوش رسیده است.
درحالی که  عملیات ستون ابر اسرائیل در نوار غزه وارد ششمین روز خود شده است، امیدها برای موفقیت توافق آتش بس بین اسرائیل و حماس که با میانجیگری مصر صورت می گیرد بسیار ضعیف است و نظامیان اسرائیلی و تانک های آنها همچنان دوشنبه نزدیک مرز با نوار غزه مستقر بودند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.