سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خورنگ: برگشتم تا به تیم ملی برسم

جودوکار خوزستانی پس از دو سال دوری از رقابتهای جودو موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات کشوری را در وزن 66- کیلوگرم کسب کند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، مختار خورنگ با 28 ساله، ساکن اندیمشک، از سال 76 جودو را آغاز کرد و در این مدت عناوین متعددی کسب کرده است، وی سال 89 بدلیل بیماری از ورزش فاصله گرفته  و پس از بهبود کامل مدتی است تمرینات خود را آغاز کرده و با وجود پشت سر گذاشتن يک دوره بيماری سخت به صحنه مسابقات کشوری بازگشت و عنوان قهرمانی وزن 66- کیلوگرم را به خود اختصاص داد.   

وی در مورد این بیماری گفت: اردیبهشت ماه سال 89 در مسابقات تونس شرکت کردیم. روز آخر  مشکلاتی در ناحيه شکم داشتم که  ابتدا جدی نگرفتم و فکر می کردم که رفع خواهد شد.تا اینکه قرار شد به اسپانیا اعزام شویم و تصمیم گرفتم که قبل از اعزام به پزشک مراجعه کنم، پزشک معالج بیماری من را "کولیت اولسروز" تشخیص داد که در واقع به هم خوردن سیستم ایمنی به واسطه آنتیژنهایی است که میتوانند ویروس یا ماده غذایی باشند، در این بیماری که روده بزرگ را درگیر می کند سیستم دفاعی بدن علیه بافتهای خود بدن فعالیت میکند  و استرس و عصبانیت میتوانند باعث تشدید بیماری شوند. این بیماری باعث شد من از وزن 66 به 55 کیلوگرم برسم.

خورنگ ادامه داد:  برای تشخیص و درمان قطعی به پزشکان مختلفی در اندیمشک، اهواز، اصفهان و تهران مراجعه کردم و در نهایت تشخیص براین شد که روده بزرگم را در آورند، که 20 آبان ماه 90 آخرین جراحی را انجام دادم و خوشبختانه الآن دیگر مشکلی ندارم و با پزشک معالجم درخصوص ورزش جودو صحبت کردم و ایشان ادامه فعالیت در این رشته را بلامانع دانستند.

این جودوکار خوزستانی افزود: پس از دو سال دوری از ورزش، از 3 ماه پیش دوباره تمرینات جودو را بطور جدی شروع کردم تا بدنم به حالت قبل برگردد، در مسابقات جام حذفی هم شرکت کردم، به لطف خدا یک ماه است که مشغول به کار شدم ، لذا موفق به پیگیری جدی تمرینات نشدم، با اینحال توانستم در مسابقات قهرمانی کشور که سطح بالایی هم داشت، مقام اول وزن 66 کیلوگرم را بدست بیاورم.

وی در پایان گفت: هدفم حضور در تیم ملی است و برای رسیدن به این هدف سخت تلاش می کنم. خدا را شکر سلامتی خود را به دست آوردم و امیدوارم بتوانم يک بار دیگر برای جودو کشور مثمرثمر باشم./با
برچسب ها: جودو ، خورنگ ، قهرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.