سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

گزارش سانحه جان باختن دانش آموزان بروجنی در كمیسیون عمران مجلس قرائت می شود

نماینده مردم شهرستان لردگان و عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش سانحه جان باختن جمعی از دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان بروجن در سانحه واژگونی اتوبوس در محور ارتباطی دهدز –لردگان، در نشست آینده اعضای این كمیسیون قرائت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

مجید جلیل سرقلعه اظهار داشت: رئیس كارگروه حمل و نقل كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، در نشست آینده این كمیسیون، گزارش جامعی از سانحه واژگونی اتوبوس دانش آموزان بروجنی در جاده دهدز - لردگان، به اعضاء ارائه می‌دهد.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی، با بیان پیگیری جدی این حادثه از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و به ویژه مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: پیگیری عوامل مؤثر در حادثه دلخراش جان باختن جمعی از دانش آموزان بروجنی در محور ارتباطی دهدز- لردگان در جلسه هفته قبل، به كمیته حمل و نقل و كمیسیون عمران مجلس، و نشست آینده اعضای این كمیسیون محول شد.

جلیل سرقلعه با بیان اقدامات این كمیسیون برای پیگیری سانحه مذکور گفت: نشست اعضای این كمیسیون، هفته پیش با حضور نمایندگان پلیس راه، اورژانس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و راه و شهرسازی برگزار شد.

عضو كمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست پیشین این كمیسیون، نماینده پلیس راه، اتوبوس را به دلیل نقص فنی و كاركرد 54 درصد سیستم ترمز آن، مقصر دانست.

نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: نتایج بررسی ها نشان می دهد؛ اتوبوس حادثه دیده، همچنین از نظر كیفیت پایین ورق به كار رفته در بدنه و ستون ها، دارای نقص و عیب است.

جلیل سرقلعه گفت: در نشست قبلی این كمیسیون، نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و اورژانس نیز به بیان توضیحاتی در باره ابعاد مختلف این حادثه پرداختند.

وی افزود: نتیجه نهایی نشست مشترك اعضای كمیسیون عمران مجلس، از طریق رسانه های عمومی اعلام می شود.  

******

گفتنی است؛ 450 دانش آموز دختر مقطع دوم دبیرستان شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری، در قالب اردوی راهیان نور، با 10 دستگاه اتوبوس، به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند که متأسفانه جمعه شب ( 28 مهرماه 91 )، در مسیر برگشت، یکی از اتوبوس ها در محور دهدز خوزستان به لردگان، دچار سانحه سقوط و واژگونی شد که در این حادثه دلخراش، 26 دانش آموز و فرهنگی کشته، و 18 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند. تعدادی از مصدومین این سانحه، پس از درمان، مرخص شدند و تعدادی نیز در بیمارستان های آیت اله کاشانی شهركرد و گلستان اهواز بستری هستند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.