سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

اجرای طرح تعويض تراکتورهاي فرسوده از سال آینده

رئيس کمسيون صنعت، معدن و تجارت مجلس شوراي اسلامي گفت: تلاش می شود طرح تعويض تراکتورهاي فرسوده از سال آینده اجرا شود و رايزني هايي با دولت به منظور اختصاص اعتبار متناسب با اهميت طرح و حجم کار صورت گرفته است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، رحماني امروز در حاشيه بازديد اعضاي کميسيون صنعت، معدن و تجارت مجلس شورای اسلامی از این گروه صنعتي با اشاره به اهميت اجرايي شدن اين طرح اضافه کرد: اجرايي شدن طرح تعويض تراکتورهاتي فرسوده از جهات مختلف از صرفه جويي در مصرف سوخت تا مسائل زيست محيطي و بالا بردن راندمان و بهره وري بخش کشاورزي اهميت داشته و تاثيرگذار است.

وي ابراز اميدواري کرد؛ در بودجه سال آينده دولت، اعتبار اين طرح پيش بيني و اختصاص يابد.

رحماني حمايت از طرح هاي توسعه اي واحدهاي توليدي را از اهداف اصلي کمسيون صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و گفت: در شرايطي که دشمنان با تهاجمات جديد اقتصادي مي خواهند صنعت کشور را مختل کنند تراکتورسازي اين شرايط تهديد را به فرصت تبديل کرده است.

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي، تراکتورسازي را در صنعت استان، کشور و منطقه تاثير گذار دانست .

نائب رئيس فراکسيون کارگري مجلس نيز در اين بازديد با اشاره به خواسته همه مسئولان و کارگران مبني بر اجرايي شدن دوباره طرح نوسازي صنايع گفت: اين طرح نيز به دليل مشکلات مالي مسکوت مانده است.

نادر قاضي پور افزود: به دليل مشکلات مالي پيش آمده فعلا اين طرح اجرايي نشده که با بهبود وضعيت مالي دولت شاهد اجرايي شدن دوباره آن با شرايطي که در قانون آمده خواهيم بود.

وي ضمن تاکيد بر تلاش هاي صورت گرفته براي بازگرداندن ثبات اقتصادي به کشور گفت: شرايط بايد به موقعيت عادي برگردد، وضعيت ارزي کشور تثبيت شود، ارزش پول ملي ما حفظ شده که با برخورد قوه قضائيه، سازمان بازرسي کشور، وزارت اطلاعات با اخلال گران بازار ارز که در افت ارزش ملي دخالت داشته اند ممکن خواهد بود.

وي از دولت خواست تا در هموارسازي مسير ورود مطالبات تراکتورسازي از خارج از کشور به داخل اقدام کند تا وضعيت مالي، سرمايه در گردش اين مجموعه رشد و در نتيجه کشور نيز از اين رشد متاثر شود.

قاضي پور اضافه کرد: براي اجراي اصول قانون اساسي بحث استقلال و اينکه بايد روي پاي خود بيستيم در چند اصل قانون اساسي آمده يکي از آنها واحدهاي کشاورزي است که مادر واحدهاي کشاورزي هم تراکتورسازي مي باشد که ما به هر نحوي شده از صنعت مادر تراکتور کشور حمايت کنيم .

اين نماينده مجلس به دشمنان نظام اسلامي نيز هشدار داد که هيچ گونه تهديد و جنگ اقتصادي که با قطع تمامي شريان هاي اقتصادي عليه ايران به راه انداخته اند کار ساز نخواهد بود چرا که ايران اسلامي از قوميت ها و گويش ها و مذاهب مختلف تشکيل يافته و همگي سرباز ولايت هستيم و به خاطر ميهن جان مي دهيم و از توليد و محصولات خود حمايت مي کنيم و با صادرات به قلب اروپا تمامي اين تهديدات را به فرصت تبديل کرده ايم.

مدير عامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران نيز با تاکيد بر توفيقات 10 روزه گذشته تراکتورسازي در عرصه هاي توليدي و بين المللي گفت: کسب جايزه برتر کيفيت موسسه کانادايي، نصب کاربردي قطعات و تجهيزات داخلي شده روي تراکتورهاي توليدي که زمينه ساز سرعت و قابليت بيشتر در اين مجموعه خواهند بود از جمله اين موفقيتها است.

ابوالفتح ابراهيمي همچنين از آغاز توليد انبوه محصولات رونمايي شده در هفته گذشته خبر داد و گفت: اکسل هاي توليد داخل از امروز بر روي تراکتورهاي توليدي نصب و به کار گيري تجهيزات از جمله پمپ هيدروليک و ... در دستور کارهاي توليدي تراکتورسازي قرار گرفته است.

وي در پايان افزايش 30 درصدي توليد و صادرات را در مجموعه تحت مديريت در شش ماهه گذشته را نيز يادآور شد./س

 

برچسب ها: اجرای ، طرح ، تراکتور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.