سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بحران سو‌ءتغذيه در انگليس

گاردين در گزارشي نوشت: افزايش قيمت مواد غذايي و کاهش درآمدها در انگليس، مردم اين کشور را با خطر سوء تغذيه مواجه کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، پايگاه اينترنتي اين روزنامه انگليسي در مقاله اي به قلم "پاتريک باتلر" نوشت: اتخاذ سياست هاي رياضتي در انگليس اين کشور را با بحران تغذيه مواجه کرده است. اتخاذ سياست هاي رياضتي در انگليس باعث شده است قيمت مواد غذايي افزايش و درآمدها کاهش يابد. در چنين شرايطي مردم بيش از پيش به مصرف رژيم هاي غذايي ناسالم پرکالري و کاهش مصرف ميوه و سبزيجات روي آورده اند.
اين روزنامه با انتشار داده هاي دقيقي درباره عادت هاي غذايي شهروندان انگليسي از سال 2010 تاکنون نشان داد مصرف غذاهاي چرب، شکر و روغن هاي اشباع شده بويژه در ميان خانواده هاي فقير افزايش چشمگيري داشته است. برهمين اساس کارشناسان تغذيه از دولت خواسته اند تا براي جلوگيري از بروز بحران تغذيه و به خطر افتادن سلامتي عمومي انگليس وارد عمل شود.
تحقيقات انجام شده در انگليس نشان مي دهد در سالهاي گذشته ميزان مصرف غذاهاي پرچرب و فرآوري شده از جمله غذاهاي نيمه آماده، مرغ سوخاري، انواع کنسروها، لوبياي پخته، پيتزا و غذاهاي سرخ شده در ميان خانواده هايي که درآمد سالانه آنها بيست و پنج هزار پوند يا کمتر است، افزايش يافته است.  
مهمترين علت افزايش مصرف رژيم غذاهاي ناسالم در انگليس ارزان تر و پرکالري تر بودن آنها است. به عبارت ديگر خانواده هاي کم درآمد سعي مي کنند با مصرف چنين غذاهايي که مدت بيشتري به آنها احساس سيري مي دهد در هزينه هاي خود صرفه جويي کنند.
نتايج اين تحقيق همچنين نشان مي دهد در چنين خانواده هايي مصرف ميوه و سبزيجات به شدت کاهش يافته است. ميزان مصرف ميوه و سبزيجات تنها در ميان خانواده هاي پردرآمد انگليس بالا است. داده هاي آماري نشان مي دهد در دو سال گذشته تعداد کساني که در انگليس به ميزان لازم ميوه و سبزيجات مصرف مي کنند تا 900 هزار نفر کاهش يافته است.
بررسي هايي که تا ماه ژوئن درباره عادت هاي غذايي مردم انگليس انجام شده است، نشان مي دهد طبقه کم درآمد انگليس با مشکلات سوء تغذيه مواجه هستند. بر اساس داده هاي رسمي انگليس افزايش 32 درصدي قيمت مواد غذايي در اين کشور باعث شده است حتي خانواده هاي پردرآمد نيز به جاي خريد مواد غذايي تازه - گوشت و ماهي تازه- به خريد مواد غذايي منجمد و فرآوري شده روي آورند.  
بايد خاطر نشان کرد طبقه فقير جامعه انگليس مواد غذايي را بر اساس قيمت آنها انتخاب مي کنند نه با توجه به ارزش غذايي آنها. بر همين اساس در دو سال گذشته در انگليس ميزان مصرف مواد غذايي آماده منجمد تا 25 درصد افزايش يافته است.  
بر اساس تحقيقات انجام شده از سال 2010 تا کنون ميزان مصرف ميوه و سبزيجات در ميان همه خانواده ها و در اکثر مناطق انگليس کاهش يافته است، اما اين کاهش در ميان خانواده هاي فقير و در شمال و غرب انگليس چشمگير تر بوده است.
برچسب ها: سوءتغذیه ، انگلیس ، درآمد ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.