سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاري فرانسه؛

بخشش بدهي هاي يونان در شرايطي ويژه

کلوس رگلینگ رئیس صندوق ثبات مالی اروپا روز دوشنبه، در گفتگو با یک روزنامه آلمانی گفت؛ دولت های منطقه یورو تنها در شرایط ویژه بخشی از بدهی یونان را خواهند بخشید.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه هندلز بلات؛ رئیس صندوق ثبات مالی اروپا، گفت؛ ما درخواست ها برای کاهش بیشتر بدهی های یونان را بررسی خواهیم کرد.
وي گفت: بخشیدن بدهی ها امری کاملا غیر معمول است و تنها در شرایط خاصی، می توان بخشی از بدهی ها را بخشید.
طلبکاران بخش خصوصی به عنوان بخشی از بسته دوم کمک های اقتصادی توافق کردند تا از بخشی از بدهی های یونان چشم پوشی کنند، اما تاکنون طلبکاران بخش دولتی شامل دولت های منطقه یورو از انجام چنین اقدامی، خودداری کرده اند.
شايان ذکر است؛ یونان در تلاش برای ترغیب تروئیکای طلبکاران خود، به اندازه کافی در اجرای اصلاحات و اقدامات ریاضتی پیشرفت داشته است، تا بتواند برای جلوگیری از ورشکستگی بسته کمک های اقتصادی به ارزش 31 میلیارد و 500 میلیون یورویی را دریافت کند.
ژان کلود یونکر، رئیس گروه اروپا اعلام کرد؛ امیدوار است در نشست روز سه شنبه برای اعطای این بسته به یونان راهی پیش پای این کشور بگذارد.
اما اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول بر سر چگونگی کاهش بدهی های یونان اختلاف نظر دارند و بخشیدن بخشی از بدهی های این کشور از سوی طلبکاران دولتی یکی از گزینه های روی میز است.
رگلینگ گفت؛ بدون توجه به این موضوع که آیا بدهی های یونان بخشیده می شود یا نه، آتن باید بدهی های خود را طی یک دهه آینده به یک سوم کاهش دهد.
وي گزارش ها را درباره اختلافات در بین گروه موسوم به تروئیکا - شامل صندوق بین المللی پول، ‌کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا - بر سر تاریخ کاهش بدهی های یونان، بر اساس برنامه کمک های اقتصادی رد کرد.
وی در پايان افزود: مطمئن است صندوق بین المللی پول، همچنان در برنامه کمک به یونان مشارکت خواهد داشت.
برچسب ها: بدهی ، یونان ، اروپا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.